En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 november 2009 21:42

Vaknade efter en lite orolig natt. Rebecka har sovit hela natten, men vaknat till en del och gråtit och pratat i sömnen.

Hon hade vaknat till vid 7.30 tiden, men somnade om och vaknade till några gånger fram till kl 9.20 Då jag och Moa gick in och kollade om hon inte skulle komma upp och äta lite frukost.

Hon och Moa kollade Pippi på rymmen, och även idag försvann Rebecka helt in i tv:n. Är så kul att studera henne, för hon är så inne i tv:n, sitter och gör miner och gestikulerar med kroppen.


När filmen och frukosten var avklarade så körde vi upp till stallet. Moa och Rebecka fixade med maten och vattnet medans jag mockade till Seline. Rebecka tyckte nog det var kul att vara med och pyssla och framförallt när det kom vatten på tal. Att skura vattenbaljan var nog bäst.


Hem och fixa till maten, och mitt i matlagningen kommer jag på att Åsa inte fick äta mat med mjölk i... det var inte bra för det var creme fraiche och ost i maten. Skit också....!!! Det löste sig halvhjärtat ändå, Sorry Åsa!


När familjen Gullstrand åkt hem så körde Johan mig till stallet och körde själv iväg för att fota lite, sen till väla och köpte nya vantar till mig. Alla mina stallvantar är sönder, de ser ut som torgvantar.


Patricia och Anton körde moppe till väla och köpte spel till Anton.

Även idag är Patricia väldigt hes och har ont i halsen. Men orkar ändå vara ute och köra moppe, så jättesjuk är hon nog inte ändå.


Jag hjälpte Mia med Magina. Mockade till Magina och sen red jag henne en stund.

Mia har antagligen fått diskbråck och ischias. Troligtvis pga allt körande med lastbilen. Hon sitter ju still väldigt många timmar och sen är det lite tunga lyft och drag med handtruck.


Fick även reda på att Mia och Olof ska ha bebis i april. Verkligen jättekul!! Har bara gått och väntat på att det skulle hända.

Vi ska hjälpa henne lite med Magina tills hon hittar någon annan medryttare. Den medryttaren hon har jobbar så mycket nu så hon hinner inte med så mycket som hon brukar.


Sen var det hem och stryka tvätten som blivit tvättad i helgen, sen var det söndag.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards