En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 november 2009 18:45

Vaknade med ont i ryggen, kändes som vanligt när jag har ont i ryggen. Typiskt om jag har sovit lite längre än vanligt. Det är som ett band som spänner över ryggen. Gick upp och började greja lite med frukost och annat småplock och känner då att jag har fruktansvärt ont i ryggen och att det bara blir värre ju mer jag rör mig.

Strålar ut i hela ländryggen och fram i bäckenet känns det som. Kunde inte vrida mig för fort.


Patricia var uppe och gjorde sig iordning för att ta bussen vid 11 tiden. Hon skulle gå på stan ett tag tillsammans med Evelina innan de och Liza skulle iväg och fota sig.

http://www.anotherprettyface.se/kontakt.asp

Det hade varit jättekul och lärorikt skulle jag tro. Kände knappt igen henne när hon kom hem och var uppsminkad och stylad i håret. Ska bli intressant att kolla hennes foto nästa helg.


Johan körde mig upp till stallet och där gick det inte fort. Mockade och satt mat på ca 2 timmar, rekord... Brukar ta max 30 minuter. Gjorde ont varenda steg jag tog och vi ska inte snacka om varje gång jag skulle försöka lyfta grepen. Men men det gick!

Ut och hämta in hästen för att prova rida. Hon har nämligen vilat i 2 dagar och behöver verkligen röra på sig. Skrittade ut ca 30 minuter, det gick men mer än så var det inte. Ibland så känner jag att när jag rider så släpper ryggvärken, men tyvärr inte idag.


Under tiden jag var i stallet så var Moa i viarp för att träna inför Lucian. Hon ska vara med i både luciatåget och kadriljen. Det är julbasar på viarp nästa helg den 6/12 kl 15. Ni är välkomna att komma och kolla. Kostar 20 kr per person eller 50 kr per familj tror jag det var. Kolla annars www.vkrk.se


Johan var iväg och fotade under tiden. Det var så skönt väder ute, till och med lite sol tittade fram kortare stunder.


Johan hämtade Moa och körde hem henne eftersom jag fortfarande satt på hästryggen när hon var klar. Han hämtade mig liten stund senare och när vi kom hem så var Moa hos Miche. De kom hem lite senare och satt och spelade på Moas data.


Patricia och Anton var hos Anton och spelade Xbox.


När vi kom hem så började vi städa, putsa fönster och tvätta. Bytte gardiner i köket bland annat. Johan for upp på vinden för att plocka ner ljusstakar och annat smått. Även Moas skridskor för hon ska iväg om några dagar och åka skridskor med skolan.

Eftersom vi saknade en ljusstake, har kanske kastat den eller??, så körde Johan senare på kvällen till Maxi och inhandlade nya.

Vi höll på och fixa till sena kvällen och så länge jag höll igång så fungerade ryggen skapligt, men så fort jag satt mig och skulle igång igen så var det heltkört. Alltså är det mycket bättre att vara igång =)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards