En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 19 november 2009 21:41

Förkylda!!! Som sagt tidigare så hostar Patricia och Anton i kapp och jag har en näsa som läcker som ett såll. Har varit lite jobbigt i natt för jag får så mycket slem i halsen så det är jobbigt att svälja.


Anton mådde likadant på morgonen som igårkväll.

Hans farmor ringde på morgonen och bokade en tid på Vårdcentralen. Han fick komma dit på eftermiddagen. Vad jag förstått så var det inget fel på lungan, men de ville att han skulle vänta till på måndag med att ta vaccinet.


Lika mycket som det blåste igårkväll lika lugnt var det på morgonen. Att det kan slå om så...! Patricia och Liza tog ändå bussen, för det regnade lite grann.

Det har varit rätt så varmt ute ändå... Det var mellan 8-12 grader under hela dagen. Uppehåll, men molningt!


Efter skolan så åkte Patricia och Liza ut på väla och handlade present till en kompis. Vi hämtade upp dem på vägen hem.

Moa hade följt med Alice hem till hennes pappa och henne hämtade Johan, Patricia och Moa medans jag gick in på Vårdcentralen i Råå för att ta min spruta.

Jag fick sitta och vänta på att en läkare skulle kolla mig om jag skulle ta sprutan eftersom jag är rätt så förkyld och börjat hosta lite på eftermiddagen. Läkaren trodde inte att jag skulle bli så mycket sämre än vad jag är.

Under tiden körde Johan hem tjejerna. Jag gick och mötte upp Johan och Moa när de kom för att hämta mig.

Vi körde hem och bytte om snabbt för att sen köra till stallet. Moa blev kvar hemma för att plugga engelska glosor.

Tänkte att det var lika bra att komma till stallet innan armen börjar värka för mycket. Som alla säger att det gör efter ett tag.

Värkte lite till och från i armen, men inte mycket. Sen fick jag lite känning av huvudvärk, men den försvann också helt. Hoppas att jag slipper ifrån den huvudvärk som man har hört att många har fått.


Johan hämtade mig och vi körde hem och åt kvällsmat. Sen var det Patricias tur att bli skjutsad till Påarp där hon skulle kolla en film med en av klasskompisarna.


På kvällen så färgade vi håret på Moa och det blev bra vad man kunde se. Tror att hon blev nöjd i alla fall.


På eftermiddagen i samband med att hostan började göra sig till känna så fick jag blåsor i munnen och det är ju jobbigt som säkert alla vet. Svårt att prata och äta.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards