En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 november 2009 21:30

Patricia och Liza körde moppe och hoppades på uppehållsväder när de skulle hem.

Moa börjar ju senare på fredagar så hon sovngott när vi körde. Jag gick in och väckte henne, men vi snoozade hennes telefon 20 minuter till. Det hinner hon hur lätt som helst ändå.


Vi blev minsann bjudna på semlor av bagaren som levererar frukostbullar till oss på jobb. Många gnällde över att det var ALLDELES för tidigt med semlor. Men tror ni att de stod över...???? NÄ precis! Dubbelmoral??? Mmmm kanske det ja!


Idag var en sån där SKIT dag om man får utrycka sig på snäll svenska. Telefonen ringde hela tiden, folk i dörren med högsta prioritet jobb, system som inte fungerar och jag allmänt jobbigt.

Har fortfarande inte gjort det jag påbörjade i onsdags morse. Det sista jag gjorde innan jag gick för dagen var att bunka ihop alla högar till en stor hög som får fixas till på måndag om några veckor eller nåt, så känns det i alla falla.

Jag upplever som att jag har haft 3 veckor med bara högsta prio-jobb hela tiden. Den där som jag också måste göra hinner jag tyvärr inte med. Så nu är backen fruktansvärt brant uppför. Får nog bli någon extra timme några kvällar inom det närmsta om jag ska slippa jobba ihjäl mig i december.


Kl 14.15 var det utvecklingssamtal med Patricia och hennes mentor Josefine.

Pratade mest om hur Patricia trivds och om det var nåt som hon ville förbättra. Patricia trivs så väldigt bra att hon inte har något att tillägga. Trivs superbra i sin klass, alla är en enda stor grupp som stöttar varandra och de har kul ihop.

Det som Josefine upplevt så är det att Patricia är duktig i matten, eftersom hon har henne i det ämnet. Har bara hört gott om henne från de andra lärarna också. Känns ju faktiskt väldigt bra.

Det som är bra är att det är lärare kvar på skolan till kl 16 - 16.30 varje dag. Så om hon behöver hjälp i något ämen så finns de där för att hjälpa till.


Tillbaka till jobb för att fortsätta i min röra. Vi jobbade till 17.20


Moa hade gått hem till Miche och var där på kvällen. Johan hämtade hem henne så att vi kunde äta, sen skjutsade han tillbaka henne, för att hämta senare på kvällen igen.


Patricia och Liza åkte till en klasskompis i östra ljungby på kvällen för att träffa några av de andra från klassen.

Vid halv 11 ville Patricia att vi hämtade henne. Hon började nog må lite dåligt, för hon hade haft ont i halsen tidigare på dagen och rösten började svika henne.

Johan körde och hämta henne och hon gick hem till Anton och sov där.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards