En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 november 2009 21:59

Moa blev skjutsad till Gon. Hon ville dit tidigt trots att hon inte började förens 8.50 idag. De fick lite sovmorgon eftersom de hade öppet hus igår.

Patricia hade studiedag och hjälpte mig med Seline. Hon körde upp till stallet vid 9-tiden och fixade i stallet och sen red hon. Hon fyllde även på vatten i hagarna och lunchade hästarna innan hon körde hem.


Att det var lugnt och skönt på jobb idag. Vi var bara 4 st som jobbade på kontoret. De andra var på uppdrag. Det är rätt skönt när vi är så få för man får faktiskt gjort rätt mycket mer.

Vid middagstid när jag gick över till lasarettet så hade det börjat blåsa och regna lite.


Senare på eftermiddagen så blåste det rätt mycket mer. De hade varnat för storm under eftermiddag och kväll.

När vi skulle köra hem så tog det tag rejält i bilen. Kändes som att vi skulle lätta från vägen flera gånger.

Byte om och sen körde jag och Moa till viarp. Det var läskigt att sitta i ridhuset, det slog i plåtvägarna, speglarna skakade rejält och det var på lektionen innan Moas lektion.. När Moa red ca 1 timme senare så skakade bänkarna som vi sitter på uppe på läktaren. Det var riktigt läskigt.

Moa blev lite ledsen för hon tyckte att det lät otäckt och hästarna blev lite halvtokiga. Fast inte så galna som jag trodde de skulle bli.


På väg till bilen från ridskolestallet så fick jag hålla i Moa för det kändes som att hon skulle blåsa bort. Körde hem och nu var det riktigt läskigt, för bilen for mer eller mindre över vägen. Det var skönt när vi väl var hemma.


Hem och kolla Bonde söker fru och i pausen färgade jag Patricias hår. Blev bra och hon blev nog nöjd med färgen.


Patricia och Anton hostar fortfarande ikapp... Anton har även börjat klaga på att han har ont i lungan...det är INTE bra!. Han ska ringa Vårdcentralen direkt imorgon. Vi hoppas att han mår bra i natt så att han slipper åka in till akuten. Han precis som jag ska ta sprutan imorgon, men jag tror inte han får den med tanke på att han hostar och känner av lungan. Ja ja vi får höra hur det blir imorgon.

Nu ska jag försöka sova utan att oroa mig för honom. Tycker det är lite läskigt när han får problem med lungan.

Själv tycker han inte att han mår så dåligt. Bara att det är lite svårt när han andas och framförallt när han hostar. Jag har gett honom hostmedicin så förhoppningsvis får han sova.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards