En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 februari 2009 21:46

Vi skulle till Väla och klippa Moa och in på IKEA och köpa gardinstänger och glas. (våra glas börjar försvinna ett efter ett, fattar inte vad som händer).

Vad som blev av den här dagen var inte vad vi hade bestämt. Vi gick in och beställde klipptid till Moa, det blev kl 16 och vi var där kl 12.

Moa ville kolla lite kläder och smink, så vi gick till Kicks och doftade på parfymer och Moa hittade lite smink som hon köpte. Jag själv kan inte bestämma mig för vilken luktegott jag vill ha. Har kanske bestämt mig, men jag får tänka ett tag till. Johan gick upp på Clas Olsson medans jag och Moa gick runt och letade efter tjejgrejer ; ).

Sen blev det en runda till Kappahl där de hade 25% rabatt på ett köp, jag hittade ett par jeans och 2 par tröjor.

När vi sedan körde bort till IKEA så ringde Patricia och sa att hon inte hade några nycklar så hon fick följa med Anton till Biltema. Alltså fick vi köra tillbaka till Väla och göra en ny nyckel till henne. Vi körde och lämnade den till henne på Biltema. Sen blev det en runda till coop för att köpa med lite fikabröd, för vi hade bestämt med mormor och morfar att vi skulle komma en runda och fika. När vi kom dit så var Linn, Michaela och Cornelia också där. Björn var på djursjukhuset med Aqua för hon hade busat lite i Bruces skog och sprungit in i ett staket och skadat sig, stackars liten! De bjöd på kaffe o mackor och så åt vi lite fikabröd också.

Sen var det tillbaka till Väla för att Moa skulle få klippa sig. Under tiden gick jag och Johan till Telia och fyllde på Moas kontantkort. Jag gick och kollade lite på Mitti och bokhandeln.

Var på Teamsportia och hittade ett par termobyxor till Patricia som hon ska ha när hon åker till Sälen nästa helg. Moa ringde och sa att hon var klar och hon blev så jätte fin. Efter det blev det varsin milkshake och då konstaterade vi att klockan redan var 17 och kl 18 skulle vi vara på ridhuset och se när gymnasieeleverna visade upp sin show. Innan det åkte vi hämtade Liza i stan. Hem och hämta Patricia. Och gissa om vi blev förvånade när vi kom till ridhuset och det stod bilar längs vägen. Vi som trodde att det bara skulle vara några och titta. Den showen de hade satt ihop var bra, synd bara att de inte hade upptänt hela tiden så att man kunde se alla uppvisningar i bra ljus, men det var trevligt ändå. När klockan var halv nio, då kände jag mig lite stressad för jag hade inte hunnit med Seline.

Vi körde Liza till stan för hon skulle på bio med Felle och hennes kille, vi mötte upp Johan på statoil på Ättekulla där jag lämnade över Moa för att de skulle kunna köra hem och börja göra iordning kvällsmaten. Jag och Patricia körde till stallet och gjorde en snabbrunda där. Stackars Seline, såg helt chockad ut.

Kvällsmat blev lövbiff och klyftpotatis med goa såser. (kl 22, känns ju jättenyttigt;) )

Ja ja det var våran lördag, (undrar var glasen och gardinstängerna blev av?)

1:a och 2:a bilden Moa före och efter klippningen

3:e bilden riddare från showen på ridhuset. (undrar om det är Mems pappa som är under täckena)




Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 28 februari 2009 10:51

Grattis på Maria-dagen


Patricia & Moa, Linn & Ida, Michaela & Cornelia, Rebecka & Mamma och alla andra jag känner som heter Maria förstås.

Hoppas på en bra dag för Er alla!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards