En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 31 mars 2010 19:15

Började dagen med att köra Johan till jobb tidigt för jag skulle vara hos tandläkaren kl 7.45

Fick även denna gången sitta med öppen käft i 1 timme och 15 minuter. Tyvärr så går det inte så bra, för min tand är så inflammerad i rötterna eller rättare sagt i 2 kanaler så även om jag får mängder av bedövning så gör det ont i alla fall. Isar nåt så grymt när hon går ner i den ena kanalen. Jag kan inte andas när hon rensar där. Tandläkaren tycker inte att det ser så lovande ut och vill att jag ska fundera på om hon ska fortsätta plåga mig. Minst 2 ggr behöver hon och hon kan ändå inte lova att det blir bra....Nästa alternativ är att dra ut tanden....!!!!!!!!!!! Är ju inte jättesugen på det, men vad gör man? Har fram till den 6 maj att fundera på hur jag vill göra.


Snabba bud tillbaka till jobb, hämta data (har ju fått en bärbar) och ner till killarnas fikarum där vi skulle ha arbetsplatsträff på förmiddagen. Har inte använt min nya data tidigare så jag ville komma ner i tid så jag hann rigga upp. Ska vara trådlöst, men varför skulle det fungera på min data????? Nä  inte då, så jag fick skriva ett nytt protokoll, tänkte ju använda ett som jag haft tidigare och fylla på i det, men nähä så lätt blev det inte.

Första gången som jag skrev in anteckningarna direkt i datan och det gick mycket bättre än att sitta och skriva för hand. Nu hann jag skriva mycket mer och mer ordagrant vad de sa. Allt för att spara tid när det ska renskrivas =)


Hann få undan nästan allt som skulle med i debiteringen hoppas jag. Kändes hemskt efter middagen, men när klockan var 16 så kändes det plötsligt som att jag var i fatt. Och då hade vi även varit nere i killarnas fikarum igen och ätit glass som en som går i pension bjöd på. Eller han går på semester i 2 månader först, sen slutar han.


Patricia och Anton tog hand om stallet så jag slapp stressa dit. Det är så skönt att få hjälp på onsdagarna. Patricia hade ridit på banan, tränade på att sitta ner i dressyrsadeln. Är kanske sugen på att tävla lite i dressyr också??


Hem och bytte om, körde till gamla stallet och hämtade Moa som varit och hälsat på Lisette på dagen. Hon tog bussen dit vid middagstid. De hade ridit ut ca 1 timme och haft jättekul.


Sen for vi vidare till viarp då det var Moas dag för lektion.


Idag var det Billy som skulle få Moa på ryggen. Det gick toppenbra och Moa var så nöjd efteråt. De hade bomövningar och hon tyckte att Billy var superduktig =)



  


Fjantfiorna - vet inte vad de håller på med egentligen, men de tänkte i alla fall det samma =)  


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards