En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under mars 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 7 mars 2010 21:00

Tokstädade på förmiddagen, strök sista tvätten och gick och plockade undan.

Patricia och Anton hjälpte till innan de körde vidare till bårslöv. Det är så skönt när man är många, för det går så mycket fortare.


Moa var kvar hos Miche till kl 19 på kvällen då hon cyklade hem, eftersom hon hade cykeln där. Jag gick och skulle möta henne, men jag hann kanske gå 100 meter innan hon kom. Knappt lönt!


Johan och Björn stack iväg på eftermiddagen och fotade i Borgen och vid Råå hamn.


Jag körde till stallet och red ut tillsammans med alla utom M. Det var riktigt trevlig runda, vi red i ca 2 timmar. Men inte blev Seline trött för det.

Fint väder, soldis och nån plusgrad. Så idag var det termobyxor av faktiskt!!


När vi väl var samlade på eftermiddag/kväll så käkade vi mat och sen var det helg!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 6 mars 2010 22:00

Strök undan en hel hög med tvätt på morgonen/förmiddagen.

Moa vill ju ha ridstövlar så vi körde till Rycketofta för att se vad de hade för några där.Tyvärr hittade hon inga som passade henne där. För långa i skaftet stora i vaderna. Vi köpte musli till Seline.

Johan, Moa och Miche körde mig till stallet. Jag hade bestämt med Kicki att vi skulle rida ut.

De körde till Hofterup och provade stövlar där, men där fanns inga heller i rätt storlek. Så de körde vidare till Malmö och My one. Där hittade hon ett par hoppstövlar som hon tyckte kändes perfekt. Så nu har hon äntligen fått ett par fina stövlar.

Seline var som vanligt väldigt pigg så när jag och Kicki ridit en liten runda så red Kicki till stallet och jag fortsatte att rida ett tag till. Så allt som allt red jag ca 2 timmar. Soligt och blå himmel men kallt i vinden, men vi höll värmen ändå.


Patricia och Anton körde till Bårslöv på förmiddagen och på eftermiddagen körde Anton Patricia till HFRK för Patricia skulle vara funktionär på 2-ornas uppvisning.


När Johan, Moa och Miche hade kommit hem så fixade tjejerna mat och Johan körde och hämtade mig i stallet.

Hem och käkade snabbt som ögat, en snabb dusch innan vi skulle köra in till ridhuset för att kolla uppvisningen.


Lite voltige, (vet inte om någon är elev på skolan)

Otroligt duktiga, för den här hästen var stooor!


  


Fotbollsmatch mellan Sverige och Danmark! 4-1 till Sverigen blev det.

Sen Lilla Alvin som bara var så söööt!

Höjdhopp och det avslutade med 1.45 cm


     


Avslutning,väldigt suddig bild, men jag tyckte den var lite skoj när jag kollade hur Patricia och Liza går. De rör sig likadant,,, har de känt varandra länge eller??! =)


  

  

Höll på i 2 timmar och när de var klara körde vi Patricia till Bårslöv igen. De skulle passa Antons småsyskon på kvällen.

De körde hem på moppe till oss på natten och det var nog väldigt kallt eftersom det var 3-5 minusgrader på kvällen vid 20-tiden.


Moa sov över hos Miche och de var ensamma hemma. De kollade på World trade center och sen sov det. Blev rätt sent alltså =)


Patricia hade fortfarande ont i örat samt att hon hör dåligt tycker hon. Slår lock både inne i örat och även utanpå. Det är det vänstra örat som krånglar. Jag tycker att jag känner igen att jag får så när jag är förkyld. Vi får avvakta ett tag för att se vad det utvecklar sig i.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 mars 2010 22:15

Johan kände sig så pass pigg att han ville ha bilen hemma, så han körde först mig till jobb och sen Moa till skolan.

Han skulle ut och fota, men blev så trött att han vilade under förmiddagen. Sen när han piggnat till på eftermiddgen så stack han iväg och fotade ett tag.


Vid 2-tiden körde han och hämtade Moa på skolan och sen Patricia. Patricia lämnade han i Bårslöv hos Anton.


Hämtade mig vid halv 4, för idag ville jag passa på att rida innan det blev mörkt.

Så hem och bytte om snabbt, sen till stallet. Red ut till trekanten och ängen innan granarna.

Hade även hand om Magina så jag borstade och fixade henne. Blev ingen ridning av henne ikväll.

Johan körde till Billesholm och bytte olja och filter i bilen.


Patricia klagar på ont i örat, värker och slår lock.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 mars 2010 22:15

Johan ringde mig på morgonen och idag lätt han betydligt bättre. Han skulle vila lite först och sen upp och börja sanera sovrummet och toaletten. Tvättade allt som varit i hans väg. Allt för att vi inte ska åka på detta elände.


Moa var med Miche hela dagen.

Patricia var med Anton och de hade varit på cykelbollen för att fixa nåt med den nya moppen, sen käkade de på MC.


Johan skjutsade mig och Patricia till stallet. Vi hade hand om Magina också. Vi skrittade ut en stund. Men det var väldigt kallt så vi red bara i ca 40 minuter.

Johan var först ute och fotade liten stund sen körde han och handla. Hämtade oss och sen körde vi och hämtade Moa på vägen också.


Blev tidig säng och jag kunde äntligen sova i min egna säng.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 mars 2010 09:44

 Johan har sprungit på toaletten hela natten så jag fick ta jourbilen in till jobb idag och lämna över det till de andra på verkstaden.


Moa och Patricia tog bussen till skolorna på morgonen.

Anton mådde så bra att han ville ändå trots att han inte ska, försöka praktisera. Han har pratat med dem och han får lov att bara vara där och göra vad han orkar. Inte riktigt bra tror jag, men vad ska jag göra.


Han var där fram till 12 och sen var det tandläkarbesök som gällde.


Anton och Patricia var inne i stan och kollade ny moppe till Anton, så imorgon byter han in den han har nu till en annan.


Jag fick ta bussen hem eftersom jag inte hade någon bil att köra. Moa mötte mig vid busshållplatsen. Hon hade varit hos Miche och skulle ändå gå hem

Moa slutade vid 12 idag för de hade halv studiedag. Hon gick ner till Montessori och väntade på att Miche skulle sluta och sen gick de hem till henne.


Jag lämnade Moa i viarp och körde själv till stallet och fixade det väldigt snabbt där. Sen ner till Viarp för att hinna se Moa träna. Gick väldigt bra idag, Moa var mycket nöjd.


Patricia och Anton hade varit i bårslöv och kom hem på moppen.


Johan har sovit hela dagen mer eller mindre, är helt slut, vilket inte är konstigt!

Fick lite bakslag på eftermiddagen, som gjorde att han blev trött igen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 mars 2010 09:45

Idag var det äntligen dags för mitt efterlängtade tandläkarbesök. Har ju väntat sååå länge på att få komma dit och fixa så att jag ska slippa min jobbiga tandvärk.


Kl 8.15 satt jag i stolen och öppnade käften, vilken jag inte fick stänga förens kl 9.30 Snacka om att nästa få kramp i käkmusklerna... ja ja jag vet att jag snackar mycket men jag har inte käften öppen så mycket då =)


Det gick så där att fixa inför rotfyllningen, för det började blöda och det ville inte sluta. Fick 3 bedövningssprutor för att det skulle ta överhuvudtaget på mig. Sen gav hon mig 2-3 bedövningssprutor där blödningen kom ifrån för att försöka hämma det. Vilket inte gick... men hon fick i alla fall rensat ena kanalen, eller rättare sagt den kanalen som hon hittar. Ska finnas 2-3 st till!!!


När jag lämnade tandläkare var jag bedövad kan jag lova. Kunde knappt prata =) och så känns det ju som att man dreglar hela tiden..


Fick jobbat undan en hel del och det känns bra även om jag var väldigt seg. Kanske efter besöket på morgonen.


Patricia var och tränade efter skolan.

Johan hämtade Moa hos Gon på vägen hem.

Jag körde direkt upp till stallet efter jobb och passade på att rida ut medans det fortfarande var ljust och soligt ute. Kicki var också i stallet så vi red ut tillsammans.


Under tiden vi red fick jag ett sms från Moa om att pappa var sjuk och jag ringde henne och då sa hon att han hade kräkts.


När jag var klar i stallet så körde jag och handlade magsjukedrycker i affären hemma. Kom hem och Johan mådde inte bra, så jag fick ringa hans chef och be hononm fixa en ny eljour.


Patricia och Anton vägrade gå ur hennes rum med risk för att bli sjuka.

Moa satt också på sitt rum, ville inte ut om det inte behövdes.


Jag bäddade för att sova på madrass i Moas rum, vägrar att sova sidan om honom nu när han är dålig.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 mars 2010 09:45

Vi var nog alla trötta efter dagen i göteborg, så vi var hur sega som helst när vi skulle upp och iväg på morgonen.

Anton mådde inte bra och hade inte sovit på natten för han hade så fruktansvärt ont i bröstet och han hade upptäckt en knöl vid bröstmuskeln.

Han skulle börja praktisera idag, men klarade inte av det. Han skulle låna Patricias moppe och köra hem till bårslöv för att ta sin medicin och sen ringa vårdcentralen. Moppen startade så klart inte så han bestämde sig för att gå till farmor, men då sa jag att han nog inte skulle gå så långt. Jag körde honom dit där han skulle ta sin moppe och köra upp till vårdcentralen under förmiddagen.


Han hade en muskelinflammation, men troligtvis pga sträckning eller att han frysit efter att han kört mc.

Sjukskriven i 14 dagar, med bara vila, absolut inga lyft eller köra moppe.


På kvällen tyckte han att det kändes lite bättre, men inte helt bra.


Jag körde upp till stallet och fixade Seline och Magina, Ingen ridning.


Moa var med Miche på eftermiddag/kväll, så jag hämtade henne på vägen hem från stallet.


När jag sitter på jobb så ringer Mia och frågar om jag skulle ta hand om Magina idag och om jag själv kan ta Seline på onsdag. Och att de behövde lite mer hjälp den här veckan med Magina och javisst klart jag hjälper till.

Så säger Mia, - jo för det är så att vi har fått en son!!!!!!   

Hallå är det inte det första man säger, nä inte Mia för hon måste ordna med allt praktiskt runt omkring först.

Sonen hade lite bråttom ut ska heta Hugo, Albin och så tror jag det var Jakob också. Han kom 2 månader för tidigt!! Han väger 2400 gr så han var ju inte jätteliten, vilket var tur. Hade lite svårt att andas så han fick lite hjälp ibörjan, men de skulle koppla loss slangarna under dagen.

Antagligen så hamnar de på neonatalavdelningen om det finns plats, Var tydligen många som låg där nu.


Det är bara att gratulera de nublivna föräldrarna och hoppas att de får komma hem snart så att de slipper ligga inne på lasarettet nån månad eller så.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards