En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 augusti 2010 14:45

Strålande sol från klar blå himmel på förmiddagen, men det ändrade sig lite under dagen. Blev lite molnigare och slutade kvällen med ett rejält ösregn. Men antagligen kom inte det regnet hos hästarna som verkligen behöver det.

Fast jag tror att vi kommer att få regn hela hösten eftersom vi önskat det så mycket nu i sommar, så vi kommer nog bli mer än nöjda=)


Johan gick ut och drog ner planket vi har mellan oss och grannarna som vi har till vänster om oss. Det är så murket och färgen har flagnat. Så nu ska det upp ett nytt plank som ska målas. Samtidigt så kommer vi att måla om förrådet till vitt också.


Ja jag gör inte mycket just nu, tvättar och går och småplockar, sitter med korsord. Det är verkligen hundra år sen jag gjorde det, men när Patricia och Moa började med det i bilen på väg till Kalmar så blev jag lite sugen.


Blev skjutsade till hagen, jag hoppade av och gick och hämtade Seline och gick med henne till stallet. Johan skjutsade upp tjejerna till stallet, för de skulle börja fixa med Bellino. Idag var det träning att gå över presenning.

Han gjorde så mycket som man kan göra för att slippa gå över =). Att stå stilla och hoppa 1 m över presenningen är inte illa ;D

Men lite lock och pock med havre så kan man nästan göra vad som helst. Han var duktig för flera gånger så gick han på den, men det blåste lite för mycket för att hans lilla hjärta skulle klara hur mycket som helst =9

        


Tanken var att Frida och Patricia skulle hoppa varsin runda på pay and ride i viarp på kvällen. Men när jag kom upp till stallet och går genom grinden och Seline vänder sig om så ser jag att hon är svullen och har ett rivsår på höger has. Provade att lina henne för att se hur hon rörde sig och hon visar att det är svårt att böja på höger bakben som hon ska.

Frida kom hem och jag visade henne och vi konstaterade att det var inte snack om det utan det var bara att gå tillbaka med henne till hagen igen.

Årets sötaste valpar.... Det finns många sätt att sova på =)

  

De kom och hämtade mig och vi körde till viarp för att kolla när Frida och Camilla hoppade sina hästar.

    

Hem och gjorde absolut ingenting. Det började regna så det var in med kaninen. Den stackarn åker in och ut hela tiden pga vädret som blir riktigt skitväder till att vara hur fint som helst.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards