En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 29 augusti 2010 20:47

Den här natten var inte skoj, fick dock nästa sova 3 timmar åt gången, men fy så jobbigt det var... =((


När jag gick upp vid halv nio så var jag helt skakig i kroppen och kände mig yr och konstig. Så jag gjorde som mamma sa, ringde sjukvårdsupplysningen, för nu kände jag att nu orkar jag inte längre.

De tyckte att jag skulle åka in och kolla eftersom det gått 4 dygn och det inte har blivit bättre.

Så in i duschen och fräscha till mig lite, känns lite bättre efteråt.

Johan körde mig in för jag kände mig lite för skakig för att köra själv och lite stressad om man skulle behöva gå på toa!!! Finns inte!!

Hade tur för vi satt bara några minuter i väntrummet innan jag fick komma till och anmäla mig och sen gick jag in på ett undersökningsrum och där är det dryggggggt! Men till slut så kom det in en läkare som faktiskt satt sig ner och pratade och frågade och frågade lite till.

Fick ta blodtryck som nästan var så bra det bara kan vara, in på provtagningen för att ta sänkan som var så bra den kunde vara.... man kan ju bli knasig, vad är det då för fel när hela kroppen vibrerar och känner allmän oro i hela kroppen??

Läkaren tror på ett virus, men vill att jag går upp till vårdcentralen imorgon och lämnar avföringsprov för att konstatera att det inte är salmonella!! Hoppas vi verkligen inte att det är. Fast det är klart, vad är det då??

Hon sa att jag kunde ta imodium för att lugna magen lite och hoppas att det hjälper.


Hem och bara tog det lugnt i soffan. Mådde rätt kass fram till middag, sen blev det lite lugnare. Det skakiga kändes bättre efter hand. Men trött!!! Somnade i soffan igen!

Tog imodium på eftermiddagen och det kanske kändes något bättre efter, inte så grymt ont i ryggen i alla fall. Sprang inte så många gånger på dagen, så vi får se vad natten har att ge =/


Patricia och Anton var på Biltema bl a. På eftermiddagen så hämtade de Moa och Rebecca och körde upp till stallet.


Johan fixade med förrådsdörren och målade den när han snickrat färdigt.

Moa målade lite på kaninhindrena.


På kvällen stack Johan iväg och fotade, gick till Råå-hamn och tillbaka.

Patricia och Anton skulle iväg och tvätta bilen, men så blev det inte. De körde till bårslöv och sen hämtade de Paul på kvällen.

Jag och Moa satt med varsin data och bara va´.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards