En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 augusti 2009 23:04

Vaknade tidigt och kunde inte somna om. Idag kunde jag faktiskt komma ur sängen på riktigt sätt igen, äntligen!!! Har till och med nu i 2 nätter kunnat ligga på "rätt" sida igen.

Gick upp och åt frukost med Moa. Moa gick in på sitt rum och spelade lite data och jag körde till stallet för att möta upp Linn som skulle cykla till stallet.

När jag kom ut till bilen så ser jag att någon varit på tanklocket igen!!!! Men de hade gett upp, för de fick inte upp det inre locket. Nu får vi bara hoppas på att de inte ger sig på det i natt igen.

När jag kom upp till stallet så hade hon en VÄLDIGT stor cykel som var blå.... det var ingen cykel utan en bil!!!!

Hon tog våran bil och körde med sakerna till hagen och jag cyklade dit. Fixade Seline och sen red Linn ut runt Bälteberga, ottarp och vallåkra. Jag cyklade med hela rundan. Gick skapligt att cykla, förutom i guppen, för då gör det väldigt ont. Linn räknade ut att rundan är på 1,2 mil, rätt bra runda alltså.

Linn körde bilen till stallet och jag cyklade och ställde cykeln där för att sen köra hem.

Johan körde till mekonomen för att köpa saker till släpet. När han kom hem käkade vi lite. Björn ringde och de ville komma och bada och grilla på eftermiddagen.

När Johan kom hem så såg han att han fått fel kulhandske (tror jag det heter) så han körde tillbaka till meknomen för att byta.

Linn, Björn och tjejerna kom en stund. Moa och Michaela badade i poolen och Cornelia hoppade på studsmattan. När de var klara så grillade vi hamburgare och korv, gott!! Patricia och Anton kom och käkade tillsammans med oss.

Sen körde jag  och Moa upp till hagen igen för att hjälpa Mia och Olof med höet som de hämtat. Vi skulle även dela på hästarna under natten. Men det var redan klart när jag kom upp.

Johan höll på att sätta på alla saker på släpet när vi kom hem, men tyvärr så upptäcker han att det ändå var fel handske när han väl skulle koppla på bilen. SKIT!!! Alltså ett nytt besök på mekonomen imorgon...!!!!

Får se om vi ska köpa ny färg till släpet också... undra bara vilken färg vi ska använda den här gången. Någon som har några bra tips?? Nu är den vit med blå ram...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards