En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 augusti 2009 22:10

Idag åkte de 2 yngre bussen till skolan för jag behövde komma iväg lite tidigare.

Såg så mulet och trist ut så det var långbyxor och gympaskor på och vad händer under förmiddagen...??? Klarblå himmel och 25 grader, jippi!! Tur att man har fått kyla på rummet =)

Nu är det mycket på jobb, fakturering i nästa vecka och jag har bara måndagen på mig att förbereda. Så idag har min telefon gått varm eftersom killarna behövt hjälp att avsluta vissa arbetsordrar bl a.

På vägen hem körde vi inom Maxi, mycket börjar ta slut...


Johan och Moa körde till en fd arbetskamrat till Johan för att hjälpa honom att sätta tillbaka lampor och annat efter att målaren varit där.

Jag cyklade upp till stallet, det var nog den värsta gången av alla gånger jag cyklat. Kändes som att det stod helt still, jag trampade och trampade, men kom ingenstans...

Fixade Seline, cyklade en runda med henne eftersom vi inte ska rida så mycket på henne just nu.

Cyklade hem och det var såå varmt och skönt, men det känns konstigt att det är så mörkt och ändå så varmt. När det är mörkt så ska det vara kallt på nåt sätt?!?!!


Patricia hade ridit sin första lektion på skolan och det hade gått bra. Hon körde själv till skolan för Liza skulle iväg med sin häst på förmiddagen.

Efter skolan så körde de till Johan och hämtade lite fikapengar, sen träffades tjejgänget på stan och fikade.


Moa hade haft spanskalektion igen och hon tycker det är såå kul! Hon hade även fått engelska glosor som var huuur lätta som helst =). Hon kämpar på med sina läxor och det är så skönt.


Anton hade varit på söderåsen med sin klass och gått på dagen. Han känner sig inte riktigt frisk än så han blev väldigt trött och mådde  illa på kvällen och hade ont i huvudet. Hoppas bara att han inte har överansträngt sig. Går ju faktiskt på antibiotika fortfarande.

Sen berättade han att de hade sagt på skolan idag att om de var hemma och sjuka så skulle de dra 60 kr på studiebidraget. Om det var 60 kr per dag eller sjukdomsperiod visste han inte. Något som skolan hade bestämt. Alltså vill han ju inte vara hemma även om han kanske behöver det.

Nu känner mig lite dum, men betalar skolan ut studiebidrag?? Får man verkligen lov att dra från ett bidrag??

Någon som vet?

Det finns en kvinnlig lärare på hans skola som verkar totalt knäpp... när Anton säger att han går på antibiotika pga sin lunga (han tyckte det var jobbigt att gå idag) så säger hon bara typ - ja ja eller hur!! Vad är det för attityd, ursäkta mig, men jag bara undrar om en sån ska vara lärare. Hon vet om hans problem och så beter hon sig så. Jag blir så arg.

Han har i alla fall fått en mentor som han trivs bra med och det är ju tur.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards