En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 september 2009 22:33

Då var det måndag morgon och tror ni att jag vaknar självmant kl 6???? NÄÄÄÄ naturligtvis inte!


Johan körde hem på dagen och hämtade mina stallkläder för han skulle jobba över medans jag och Patricia var iväg och tränade. Moa följde med Alice till väla så jag skulle hämta henne på kvällen efter stallet.

Och så var han och hämtade sin kamera, äntligen!! Nu känns den bra igen. Det var ju bra.


Jag slutade vid 15.40 för att hinna fixa Seline, vi skulle vara på Gustavslund kl 17. Patricia skulle köra moppe direkt till Gustavslund eftersom hon skulle dansa direkt efter träningen med Seline.


Jag körde vid 16.30 från stallet och Patricia meddelade att hon skulle köra lite senare, går ju fortare för henne än för mig som är långt ute på landet.

Jag kom till Gustavslund och hann prata lite snabbt med Lisette innan jag skulle lasta av Seline. När jag precis håller på att lastar av Seline så ringer telefonen och det står Patricia på displayen, då tänker jag, att jaha hon är lite sen och vill meddela detta.

- Hej jag heter Peter och står här med en tjej som heter Patricia och hon har kört omkull med moppen. Hon är inte skadad men rätt skärad. Är du i närheten?

Gissa om pulsen ökar till 290!!!!! In med hästen igen, sprang och sa till Lisette, lämnar gården på två hjul, (glömde till och med spänna fast Seline, tur att hon är så snäll att köra).

Kommer bort till lilla rondellen vid Ättekulla där jag ser dem stå i rondellen. Kör upp och ställer våran bil där de brukar ställa lastbilar längs med vägen.

Försökte ta mig över rondellen, vilket inte är att rekommendera. ÄR ju inte klokt vad bilar och lastbilar där går och köra sakta??? Varför det???!!!

Väl framme hos Patricia och den här Peter så ser jag ju att hon ialla fall står upp, men ser rätt tagen ut.

Hon hade kommit fram till rondellen, stannat för att det kom 2 bilar, börjar rulla ut i rondellen, ca 3-5 meter och PANG så for hon omkull. Olja på vägen efter en lastbil kanske!?!? Hon hade inte en chans, hon sa att moppen bara försvann från henne och hon gled längs vägen. Tur att det inte låg några bilar bakom henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det kom först en bil som körde förbi och stannade, sen kom det en lastbil och stannade och gick ut och pratade med henne (utländsk chaufför, men det gick bra ändå), han sa till henne att sitta ner. Sen stannade en bil till bakom och kom ut och kollade henne (det var Peter som ringde mig sen).

Patricia berättade att när hon ramlat så såg hon väskan låg ute på vägen och moppen på andra sidan om henne. Då började bilarna komma och det viktigaste var ju förstås att ta med väskan?!! Varför är det viktigt i en sån här situation. Men såna är vi ju!

Det mörka på vägen är oljan som hon halkade i, fast när hon körde så var det mer som en fläck, när Johan kom dit så såg det ut så här.

  

Vi låste moppen där den stod, körde ner på jobb och hämtade Johan och körde honom till rondellen så att han kunde kolla moppen. Sen körde han den hem, för den hade klarat sig väldigt bra. Lite skrap, och någon kåpa som är lite glapp, backspegeln till vänster är sprucken, annars verkar den klarat sig ganska bra.


Jag körde hem Patricia eftersom hon hade ont i framförallt vänster knä. Konstigt att hon inte fått några skrapsår, för hon gled på magen med händerna framför sig, blev "bara" röd om händerna men inga skrubbsår.

Hon hade svullnat upp rätt mycket om knät och jag bad Johan fota henne

  

Lite svårt att se på kort, men det är väldigt svullen. Och det enda lilla såret hon fick, sitter på knät.


Johan ringde och anmälde oljeläckaget till Polisen som skulle skicka upp någon från vägverket att sanera. Vilket nog var rätt sent att göra, men de kan ju i alla fall kolla det.


Jag körde upp till stallet efter jag lämnat Patricia, där jag fick fixa till det som skulle göras och sen hem och kolla till Patricia igen och jag tyckte knät såg ännu mer svullet ut.

Jag ringde till 1177, sjukvårdsupplysningen, och frågade dem om vi skulle in och kolla knät... Hon tyckte att vi kunde vänta och ringa Vårdcentralen imorgon istället för att sitta hela natten på akuten. Väldigt trevlig sjukvårdare som vi fick prata med, hon ville även prata med Patricia för att höra hennes version också. När vi väl lagt på såg tog det 2 minuter så ringde hon upp oss och ville bara säga till oss att tänka på att anmäla detta till försäkringsbolaget!!! Det tyckte jag var väldigt seriöst faktiskt!


Nu har hon gått och lagt sig, rätt tagen efter dagens olycka känns det som. Så imorgon blir det att ringa VC, hoppas på en snabb tid och att det snart går över.


Så nu har ni nog tröttnat på all min text igen... men sån här är jag.


Kram och sov gott alla!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards