En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 september 2009 20:45

Vi började med att sjunga för Johan på morgonen, för idag fyller han år!

När han var färdigfirad så körde jag honom till jobb. Och sen körde jag hem och plockade lite i tvätt och småplockade lite allmänt innan kl blev 8. Sen var det att sitta i telefonkö till Vårdcentralen för att få tid till Patricia.

När jag väl kom fram så hade de inte tid innan kl 13, så jag for in i duschen och körde sen till jobb och jobbade i 3 timmar, gick och käkade med Johan och sen körde jag hem och hämtade Patricia.

Vi körde upp till VC och kom in lite senare än bokat, men ingen längre väntan. Vi fick Mats och han är väldigt bra!

När han hämtade oss i väntrummet så skrattade han och sa att - Du har ju lyckats en hel del, Patricia. Jag har läst din journal! Glad.

Han kände på hennes knä för att se så att det inte hade gått något ledband eller korsband. Men vad han kunde känna så var det helt ok. Patricia kunde röra sitt ben för bra för att de skulle ha släppt.

För att vara på den säkra sidan så blev vi skickade till röntgen för att se så att det inte var någon spricka i benet eller blödning i knät.

Så vi rullade in till lasarettet och akutröntgen där. Känns som att vi är stamgäster där nu!

Till och med så att en transportkille (som jag känner lite grann) sa, att inte nu igen!!! Vad har hänt den här gången??

Det är lite märkligt, men han har varit där varje gång vi varit där med Patricia, konstigt som det kan bli.

Efter 30 minuters väntan så fick Patricia i alla fall komma in och röntga knät, sen satt vi och väntade över 1 timme innan vi fick svaret att vi inte skulle ner på ortopedakuten.... det var en lättnad. Alltså ingen fraktur eller blödning i knät.

Vi fick köra tillbaka till Vårdcentralen och lämna provsvaret till Mats där. Han kom ut i väntrummet och sa att det inte var någon skelettskada, så det var bara att gå hem utan gips och bandage. Det var lite ovanligtFlört.

När jag frågade vad hon skulle vara försiktig med eller om det var nåt hon skulle tänka på så sa Mats att han inte rekommendera att hon sprang maratonlopp inom det närmaste. Med andra ord, hon får själv känna efter vad hon klarar av.

Johan åkte med oss hem från lasarettet och när vi var på Vårdcentralen så gick Johan till kondiset och köpte bullar och bröd till kvällen.

Sen skjutsade han hem oss. Så jag och Patricia började dammsuga och ställla fram tallrikar mm.

Johan körde och hämtade Moa på Miatorp hos Alice, sen körde de till Maxi och fixa dricka och smör till Cornelia.

De körde även inom stallet och satt betfor till Seline.

Vid 17 tiden kom Björn och tjejerna, sen vid 18 tiden kom de andra indroppandes.

Vi bjöd på frallebullar och lite olika pålägg. Blev ingen glass eller tårta, känner att det blir lite för mycket så sent på kvällen.

När alla åkt hem så bytte jag om och körde upp till stallet och tog hand om Seline och Odessa, var hemma igen vid 21.45 tiden. Då var jag TRÖTT!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards