En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 januari 2011 17:15

Klockan ringde vid halv åtta. Körde upp till stallet vid 8 tiden och det var verkligen riktigt halt på vägen, bilen sladdade utan anledning, körde på raksträcka och ändå så började bilen jazza... läskigt! Och jag som tänkte rida ut och njuta av ledigheten, men jag vågade inte ta ut henne på vägen med risk att hon skulle halka.

Jag hade morgonfodring och utsläpp och när det var klart så mockade jag och sopade ur de 4 boxarna som snart blir upptagna av nya hästar i stallet. Gick allmänt och småpillade.

De kom och tömde gödselstacken vilket vi är väldigt tacksamma för nu. Den började bli väl stor och jobbig att hålla i schack.


Linn kom och gick upp på loftet för att ta ner halm, hon behövde hjälp så jag kröp upp och hjälpte henne att ösa ner så mycket vi bara kunde. Sen gjorde vi som alla andra småbarn..... hoppade ner i halmen ;D


Hem och lagade mat tillsammans med Moa. Ringde hem Johan som var ute och gick, han hade gått till Råå, Gantofta och hem på 2 timmar och 40 minuter.... känns jobbigt =S, men bra jobbat!


Klockan två var det kalas i Södervidinge och som vanligt var vi sena, dock "bara" 20 minuter. Fick fika med god tårta till.


Lite hårpyssel.... äntligen fick jag lov att fläta Michaelas hår... hon har aldrig tillåtet det tidigare. Det gör ONT!!! men nu är hon stora tjejen och tycker det är okej!                 


Patricia var inte med för hon hade bestämt med Liza och Naemi att de skulle in till stan och käka och bara vara.


Sen körde vi vidare till Billesholm för att fira en 12-åring där, Linnéa börjar också bli stor. Där blev vi bjudna på tacos och en supergod tårta som Eva bakat till kaffet.

Fick sms av Linn att Mafiozo inte mådde bra så vi körde inom stallet och hjälpte Björn med honom.

Fick ringa efter veterinär för det blev inte bättre även om vi gjorde sånt som brukar släppa om det är kolik.

Vi körde hem för att byta om till stallkläder efter ca 1½ timme, då frös jag som en hund, så skulle jag fixa några timmar till så var det det bästa.

Tillbaka till stallet och var sällskap till Björn. Veterinären kom och konstaterade att Mafiozo hade grovtarmsförstoppning så hon pumpade i honom parafinolja och smärtstillande och även en B-vitaminspruta för att få igång tarmarna.

Stackars Mafiozo, han hade så ont.

Vid 1 var vi hemma och då var vi allihopa trötta och somnade rätt så snart.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards