En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under februari 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 februari 2009 21:52

Den här veckan har vi kört ungarna till skolan, de tycker att det är skönt att slippa ta bussen ibland. Patricia har börjat tidigt hela veckan för de håller på att träna för turnén som de ska på nu i vår. Nästa vecka ska de till 3 skolor i ödåkra och spela för dem.

Patricia hade fortsättning på den svenska nationella provet idag, kändes som att det gick bra.

Moa stannade på fritids för att göra färdigt sin historia läxa som ska vara klar imorgon. Hon blev klar! Så det vara bara lite engelska på kvällen. Skulle skriva en text om en nalle på engelska och det gjorde hon bra med hjälp att bästa storasyster.

Patricia var hemma ikväll, själv, det är väldigt annorlunda, men kul. Hon behöver precis som jag komma i säng i tid. Vi är sååå trötta hela tiden.

Igår snöade det och nu ösregnar det. Varför är den skånska vintern så härlig??=(

Linn fixade stallet idag så jag passade på att jobba ifatt lite så att jag kan slappna av igen.


Jag läste ju syrrans blogg nu ikväll och hon utmanar mig att göra följande:

- Gå in i mappen "mina bilder"
- Gå till den sjätte mappen & välj den sjätte bilden i den aktuella mappen
- Lägg upp bilden på bloggen & skriv något om bilden
- Utmana sex personer & tala om för dem att de är utmanade.

Jag känner inte heller så många som bloggar, men man kan ju utmana på ex Facebook kanske?


Här kommer i alla fall min bild.

Det är en bild över stranden Sibirien i ängelholm, när jag och Malin var där och galopperade för några veckor sedan. Det var grått och jättedimmigt, men ändå väldigt kul. Det är otroligt kul att busa med hästarna, man laddar massor med ny energi....

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 februari 2009 20:33

Idag har det snöat mer eller mindre hela eftermiddagen, men det blir inte mycket på marken för det. Skånsk vinter.... jippi.. är för varmt för att bli nåt av det. Slask och blask är det enda det blir av det.

På jobb har det som vanligt snurrat på, var lugnt och skönt på jobb under förmiddagen för mig. Killarna hade det mycket värre, vi hade strömavbrott på morgonen med allt vad det innebär på ett lasarett. Men allt löste sig utan några problem ut mot patienterna i alla fall.

Idag skulle jag ha en hästfri dag, för Linn skulle fixa henne idag. Men jag fick ett sms av en tjej i stallet som behövde hjälp med sina 2 hästar (hon är i stockholm) och skötaren som hon har kom inte. Så jag sa till Linn att hon inte behövde åka för då kunde jag och Moa fixa det istället. Så vi for upp till stallet och fixade mockning till 3 hästar, hö till desamma. Moa var jätteduktig och mockade en box och satt nästan allt hö. Jag tog in hästarna för Frida var och tävlade och det gör jag gärna. Frida fixar hästarna varje dag så vi är väldigt bortskämda.

Efter snabbvisit i stallet så var det full fart till Viarp där Moa skulle rida. Idag blev det ingen teori, teoriledaren var sjuk och den här gången ringde de och meddelade detta till oss.... X i himlen.

Idag hoppade de och Moa fick lilla Love så de fick sänka alla hinder till mini hinder. Hon stannade på nåt hinder, men Moa var duktig och bestämde vilket håll de skulle på och det var..... över hindrena.... ´med häst!!!

Patricia var med Felicia i landskrona och hälsade på Felicias kompisar på eftermidagen/kvällen.Jag hämtade Patricia vid stationen vid 8 så att hon skulle slippa gå hem själv i mörkret.

Sen var det hem och äta mat och slappa i soffan.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 3 februari 2009 23:13

om Patricias öga idag. Blev hänvisad till ögonmottagningen, där de vill ha det till att det är ögonmigrän!!! Tänk att det visste jag inte fanns. Men tydligen finns det.

På eftermiddagen var vi och beställde nya linser till henne också + att vi lånade hem lite bågar till glasögon så att hon kan testa i lugn och ro.

Så om en vecka har hon linser igen och förhoppningsvis är henne förkylning helt borta så att hon kan använda dem.

På kvällen var Patricia, Felicia och Emma och dansade, och Moa och Johan var ute på en "johan"runda (PC-city mm). Jag var i stallet och frös under tiden.

Det blåser såååå kallt nu så det går genom ben och märg, brrrr....

Moa hon pluggar sin historia om 1500-1600-talet, ska vara klart på fredag och hon har hälften av frågorna kvar, men idag har hon läst 20 sidor i historieboken. Duktigt!!!

Patricia hade nationella prov i svenska på morgonen och tycker att det känns som att det gick bra. Hon fick åka till skolan tidigare, (ingen sovmorgon) för profilgruppen skulle träna. De ska ju ut på turné nu under våren.

Moa hade utedag på idrotten, de går en bit och sen värmer de blåbärssoppa och nyponsoppa. Hon tycker att det är mysigt att vara ute så här.

Idag har jag skrivit ihop ett klagomail till Högastensskolan pga den dåliga maten. Patricia kommer hem och är så hungrig och trött. Hon säger själv att det är därför hon blir så lätt irriterad. Moa klagar också på att hon tycker att maten är äcklig. De brukar inte vara så kräsna, men nu tycker det att det är riktigt otäck mat. Hoppas att man kan göra nåt, men chansen är ju väldigt liten. Nu får vi börja skicka med antingen pengar eller mat till ungarna så att de orkar med skolan på eftermiddagarna. TRIST!!!!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 februari 2009 21:24

Patricia och Moa har haft studiedag idag, lyxigt!!

Moa har varit jätteduktig och städat sitt rum jättefint.

Patricia har som vanligt varit med Anton hela dagen. Anton är fortfarande förkyld och orkade inte praktisera idag heller.

Var hos vår massör på jobb och fick en behandling på morgonen. De blev inte alls bra, har så fruktansvärt ont i ländryggen nu. Skulle ju bara fixa nacke och mellan skuldrorna. Har inte haft så ont i ryggen sen 2002.

Patricia har klagat på att hon ser lite dålig på sitt vänstra öga under korta stunder, blir mörkt längst ut på ögat och lite svårt att se precis rakt fram, när hon ser bra igen så får hon ont i huvudet. Blir lite flimrigt emellanåt. Kan det vara migrän-varning?

Nån som varit med om nåt liknande? Hon hade det första gången i somras, sen har hon haft det 3 ggr på en vecka nu.

Jag har haft något liknande, men det var i samband med att jag var väldigt stressad och hon säger att hon inte känner sig så stressad. Men det har precis varit skolval och vill hålla sina betyg på topp.

Men händer det igen får jag ringa sjukvårdsupplysningen. Vill ju veta varför det händer.

På kvällen var jag och tränade för Lisette igen, och det gick riktigt bra idag också. Linn var med som hästskötare och det är inte illa alls. Tack för hjälpen ikväll med mockning och hjälp att bära saker. Är ju som sagt klent byggd idag (också).

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 februari 2009 22:03

Moa, Patricia, Johan och Anton har varit på Media Markt i malmö och lund. De kom tomhänta hem... Trodde att Moa skulle köpa en massa spel, men hon kom på att de var väldigt dyra. Lite snål när man ska betala själv kanske.  :=)

Under tiden var jag i stallet och red ut med Monica. Vi red i nästan 2 timmar, kallt men soligt.

På kvällen kom Linn, Björn och småtjejerna och käkade. Vi hade precis satt oss för att äta när de ringde och undrade vad vi gjorde. De kom ca 15 minuter senare och fick äta upp våra rester =)).

Imorgon ska jag få massage igen på jobb, ska bli så skönt eftersom min låsning i nacken inte vill släppa. Har blivit bättre, men inte bra.

Tjejerna har studiedag imorgon, lyxigt värre.... vill också vara ledig imorgon =/

Våra söta tjejer


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards