En vanlig dag hos oss...

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Glashalt!!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 26 oktober 2010 22:00

Några minusgrader, sol och kanonfint väder... men verkligen glashalt på vägarna.

När jag och Moa kom ut till bilen så hörde vi hur Johan stod och försökte slå hål på isen som bildats på alla rutor på bilen... Han var tvungen att gå in och hämta vantar så jag tog över en stund. Det var toksvårt att försöka få bort isen. Efter en bra stund så hade bilen värmt upp inifrån så det blev lättare att skrapa.


Körde i ca 40 km hela vägen till Råå, för det gick inte att köra fortare, var väldigt halt ute. Och som tur var så hade de flesta bilisterna upptäckt det så det var faktiskt skapligt lugnt i trafiken.

Lämnade Moa 5 minuter innan hon började, pga att det inte gick så fort att köra.

Stämplade alltså in efter kl 8 idag... inte bra! Och nä jag hade inte kvällsposten med mig! =)


Full fart den här veckan när det gäller avslut inför faktureringen... Tycker att jag precis blivit klar med den förra... hur fort får det gå egentligen?


Jag och Linda gick ner och tränade ca 1 timme, jag rodde rätt mycket, för jag var så seg i kroppen och orkade inte köra några direkta tunga tyngder på maskinerna.... undra om kroppen börjar säga ifrån eller den bara är lite småtrött.


Hem och hämtade tjejerna och vi körde till stallet. Patricia red och Moa mockade till Mafiozo och fixade hans mat.

Jag fixade Selines box och mat och tvättade Mafiozos ben som börjar se riktigt bra ut nu =)

Moa red också en stund på banan med 2 instruktörer ;), och det gick väldigt bra faktiskt.

När vi var klara så körde vi till HFRK och kollade Frida hoppträna.

Plockade upp Johan strax utanför ridhuset. Han hade gått från jobb, via net o net.


Hem och tog det lugnt!! Fast å andra sidan var ju klockan nästan redan 21...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 november 2012 21:49

Idag träffade vi de nya ägarna till vårt gamla hus i Rydebäck o fick lämnat över nycklarna. Känns otroligt skönt! Nu kan vi äntligen lägga fokus på vårt nya:)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 augusti 2012 06:27

Moa hoppade Belino på en pay and ride i Viarp. idag hoppade de en hel bana på 70 cm o gjorde det riktigt bra =)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 augusti 2012 17:01

Årliga Lisebergsturen... härligt väder o då måste man åka en runda m kållerado =D...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 16:29

Då var kontraktet skrivet på gården!!!! Så himla gött!! Efter träffen hos mäklaren så körde vi till gården o kollade lite på vilka saker som säljaren skulle lämna kvar eller slänga. Ja det känns så bra att vi ÄNTLIGEN ska flytta till gård....

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 14:57

Då gav vi oss av hemåt, vi gick först in på tändsticksmuseet, sen radiomuseet o när vi var klara i jönköping så körde vi till Grimeton vid varberg. Gick en guidad tur där. Som sista stopp körde vi inom ullared!! Hann inte gå så länge där eftersom Mo...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards