En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under augusti 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 augusti 2009 22:56

Vaknade vid halv 9 av att hela kroppen hade ont, inkl revbenen, så det var bara att kliva upp och fixa frukost. Johan köpte bullar... gott!

Sen satt jag och sorterade bilder i min data. Det är några i stallet samt ridskolechefen i viarp som vill ha lite foton som vi tagit.

Moa var med Rebecka hela dagen och kvällen, de var ute och gick massor runt i rydebäck och på stranden.

Johan var och handlade lite på dagen och senare på eftermiddagen så körde han mig till hagen för jag skulle rida och han skulle till Billesholm och lämna blomma till Margareta.

När jag ridit så cyklade jag hem över fjärestad, gantofta och grusvägen, tog ca 40 minuter. Gick inte att cykla jättefort på vissa delar för det blåste motvind. Samt att den sträckan är lite längre än den vanliga.

Patricia och Anton var ute och körde epa hela dagen tror jag minsann. På kvällen var de i Vallåkra och kollade häftiga bilar.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 14 augusti 2009 22:45

Den här första veckan har varit jobbig. Brukar det vara så här jobbigt???

Antagligen bara att man har glömt hur det är att vara ledig längre stunder.

Moa var jätteduktig idag och städade hela huset, vek tvätt och städade 2 av hennes skåp.

Patricia tvättade 4 maskiner tvätt. Och sen var hon och Anton på eftermiddagen. På eftermiddag/kväll så köpte Anton en Epa från Billesholm.

Det är ju Vallåkraträffen i helgen så de hängde där hela kvällen. Spännande med bilar!!!

Själv var vi väldigt passiva. Johan körde en runda för att se om det var några bilar att fota, men det var inte många som körde i vallåkra.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 augusti 2009 18:19

Det har minsann regnat mer eller mindre hela dagen. Upphåll någon timme och då tittar solen fram och sen rätt vad det är så regnar det fast solen visar sig.

Moa åkte till Gon vid middags och sen åkte de in till stan och shoppade lite inför skolstarten, penna och suddi!

Patricia och Anton var hos kompisar i Påarp under eftermiddagen.

Johan fyndade på blocket, flera olika objektiv och kameraväska bl a. Han och Moa körde först till Väla för att lämna hennes telefon som börjat krångla i knapparna. Sen körde de till Ängelholm för att hämta Johans fynd.

Jag själv hade tänkt cykla till stallet, men när jag stod färdig och klar så öppnade sig himlen och jag kunde inte ens öppna ytterdörren utan att det regnade in i hallen.

Så nu sitter jag och bara väntar ut vädret för jag vill cykla till hagen och kolla till min häst.

Till slut så kunde jag ge mig ut i sommarvädret... Hoppade upp på cykeln och hade minsann medvind i stort sett hela vägen upp till hagen, men hem var inte så kul, motvind hela vägen. Tur att jag lyssnar på en bra talbok, då märker man inte hur jobbigt det egentligen är. Var lite skakig i benen när jag hoppade av hemma. Men så är det också över 3 veckor sen jag cyklade fram och tillbaka till stallet.

Den här helgen är det vallåkra-träffen och redan ikväll så började det sättas upp tält och komma husvagnar som ska stå där hela helgen. Man kan ju hoppas att det blir roligare väder än vad som varit idag.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 augusti 2009 18:07

Det är ju inte helt lätt att komma upp på morgonen eftersom man inte kommer i säng i tid...

Var skapligt lugnt på jobb, det är så skönt nu när många är lediga och de som jobbar har inte riktigt koll på att jag är tillbaka, det är bra!

Patricia slappade hela dagen och Moa var med Rebecka och hennes kusin hela dagen.

Jag och Patricia fotade och satt in flera annonser på Tradera. Hon och Moa har lite kläder som vi ska försöka sälja. Blir nog inte lätt, men testa kan man ju göra i alla fall.

Vi annonserade även Moa gamla säkerhetsväst och det tog 1½ timme sen var den såld... Häftigt!

Sen körde jag till Vallåkra stenkärlsfabrik och lämnade av Johan som skulle fota under tiden vi flyttade hästarna från ena hagen till den andra.

Träffade Malin och Marie i stallet, fyllde bilen med sadlar och diverse. Körde till hagen fixade hästarna och red till första sommarhagen.

Körde och hämtade Johan och nu började det bli mörkt på riktigt så han gick det med sin biltelefon som har ficklampa för att han skulle kunna se. Det är ju inte klokt egentligen vad snabbt det blir mörkt nu. Det går alldeles för fort.

Patricia och Anton satt och spelade PS2 på kvällen och Moa var hos Rebecka till sent på kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 11 augusti 2009 17:51

Jaha då var man tillbaka i gamla rutiner igen. Tog inte ens en hel arbetsdag förens man var där igen.

När vi kom hem så körde vi till lödde för att inhandla skor till tjejerna. Moa vill ha converse-skor, men de är dyra och väldigt stora i storlekarna. Vi kunde inte hitta några som passade henne, men så gick vi ín på Din sko och där hittade vi faktiskt ett par som var väldigt lika converse light hi. Moa lycklig och vi sparade 500:- på det köpet.

Sen gick vi in i en sportaffär som hade ett bord med skor för halva reapriset. Där hittade Patricia ett par Fred Perry-skor för 200:- och som hade kostat 800:- så de tog hon direkt. Hon är ju annars ute efter ett par Lacoste.

Lyckliga barn, nöjda föräldrar!!

Hem och bytte om för att sen köra i full fart till första betes hagen där jag skulle träffa Monica. Vi kollade betet och körde sen till hästarna en stund. Monica lämnade av mig i hagen och jag cyklade hem - ÄNTLIGEN!!!!

Fick cykla inom stallet för att hämta pannlampa som jag naturligtvis hade hemma. Monica var snäll och lånade ut sin så att jag kunde cykla hem för det började bli mörkt.

Under tiden jag var i hagen så var Johan och hjälpte mina föräldrar att bära in en ny soffa som de köpt idag. Moa var med Rebecka på kvällen också.

Patricia och Anton var ute och snurrade som vanligt!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 augusti 2009 22:10

Det kan inte vara sant!!!! kl 6.00 så vrålar allt som kan ringa och väcka oss.... fy vad det var jobbigt att gå upp idag!! Då var det dags att börja jobba igen och man undrar var de här 4 veckorna tog vägen.

Det värsta är ju att man inte kommer i säng i tid, har ställt om dygnet en hel del. Så ikväll ska jag lägga mig innan kl 00.15 kan jag ju säga.

Ja ja i vilket fall som helst så rullade vi iväg till jobb vid 7.15 tiden, med ett stopp vid Willys. Johan var tvungen att fylla på cola-förrådet på jobb ju!!

Vi var inte så många som jobbade idag, allt som allt 7 st på hela dagen. Mot att vi brukar vara 15 st.

Men jag hade faktiskt ett riktigt bra flyt på mina saker, mailen (var bara 52 st) var avklarade till strax efter fika. Sen var det personalbiten och det var klart innan middag, sen var det lite annat smått och gott som blev gjort på eftermiddagen.. Känns bra som första dag. Och då stressade jag absolut inte något idag.

Anton körde iväg till körskolan på morgonen, Patricia gick och la sig igen och sov till middag och åt frukost kl 1!!!

Moa messade mig vid 8-tiden och undrade om hennes data var ok att använd. Johan satt uppe till kl 2 i natt för att installera allt till henne.

Moa satt och spelade data hela dagen...

När vi kom hem så var det slappestund om nåt. Var sååå trött! Käkade lite och sen körde jag och Moa upp till hagen och kollade Seline.

Hem och jag fortsatte måla släpet. Johan fixade lite på kaninburen och Moa var ute och gick med Cookie.

Rebecka och Moa gick ner en stund på stranden tillsammans med Johan. De hade tänkt ta med Cookie men hon blev nog lite rädd när det började åska.

Patricia och Anton gick också ner till stranden och runt golfbanan.

Nähä då kallar sängen och ögonen går totalt i kryss på mig!!

Sov gott!!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 9 augusti 2009 23:03

Johan och Moa körde ner och hämtade Björn och Michaela för att köra till net o net och Media markt.

De hittade efter lite letande en data till Moa så nu är hon lycklig. Hon fick ihop pengar till halva datan så nu ska hon jobba av det sista och hjälpa till lite överallt så att hon kan få pengar eller jobba av det hemma.

Jag målade vidare på släpet till hammarlacken tog slut.

Patricia och Anton gick ner till stranden en stund och kom sen hit och badade i poolen.

Jag cyklade ner till stranden och badade lite, efter en stund kom Moa ner och badade med mig.

Vid 17-tiden kom Ida och Per-Thore, mamma och pappa och Åsa, Patrik och Rebecka för att fira Moa i efterskott. Vi grillade och åt glass.

Senare när gästerna åkt hem gick jag ut och fortsatte måla och Johan började installera Moas data.

Patricia var hos Naemi på tjejkväll.