En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under oktober 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 oktober 2009 12:15

Dagen skulle ägnas åt Seline. Så vi kom upp i skaplig tid och käkade frukost och gick och småplockade som vanligt.


Packade ihop vad som skulle med till stallet och körde upp för att förbereda tävlingsdagen i Helsingborg.

Under tiden som vi fixade Seline så körde Johan ner till dammen och gick en liten kort fotorunda.


Körde in till HFRK och som vanligt var vi alldeles för tidiga. Vi hade räknat med att klassen som Frida skulle tävla i skulle starta kl 13, vilket blev ca 14.30 istället. Tur man har en väluppfostrad häst som accepterar läget att stå i släpet så länge.


Frida hade lovat att hjälpa oss så här första tävlingen efter olyckan med Seline och Patricia.

Så Frida gick in och hoppade en klass som heter 90 special. Höjden är 90 cm och sen är den lite mer tekniskt svår än en vanligt 90-klass.

Och det ju hur bra som helst. Seline skötte sig hur fint som helst. De kom 2;a!!

      

Vi stannade kvar och kollade när Frida skulle hoppa sin egna häst Curre i 1.10 klassen. Sen började vi bli hungriga, lite frusna och trötta. Det blev alldeles för många timmar utan att man åt till någon reda.


Vi körde inom City gross och handlade lite inför middagen som Johan skulle fixa medans jag och Moa körde upp och fixade Seline.

Så vi lämnade av Patricia och Johan och körde sen upp till stallet och mockade, även till Frida som fortfarande inte kommit hem. Hon skulle hoppa ytterliggare en klass när vi körde hem.


Sen var det hem och äta, fixa med tvätten och störta i säng vid 21.10 Somnade nog vid 21.30 efter att läst ut boken "Pojken som kallades Det". Rekommenderas om man tycker om verklighetsskildringar gällande barn som verkligen haft en tuff uppväxt. Den boken kommer att förfölja mig länge. Väntar på att få läsa bok nu 2, men Patricia håller på med den så jag får läsa nåt annat emellan.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 17 oktober 2009 22:15

Under förmiddagen körde jag och Johan till Hööks och köpte ett nytt vinrött schabrak till Seline. Tror att det kan bli bra faktiskt.

Körde utom Rycktetofta och köpte lite mat till Seline och Cookie. Körde inom stallet och lämnade av maten på vägen hem.

Hem och lagade lite mat, körde någon tvättmaskin till och fixade lite allmänt.


Moa gick hem till Michelle och Wilma på eftermiddagen, medans Johan körde mig till stallet och han själv körde ut och fota.


Jag grejade i stallet rätt länge, putsa saker och smådona med lite allt möjligt.

Malin kom och vi red ut en rätt så lång runda och sen lite på banan efteråt. Blåste och var rätt så kallt när man hade vinden på sig, men väldigt skönt när den låg i ryggen. Då var det nästan lite vårlikt.


Hem och käkade hemalagad pizza som Johan gjort. Malin skjutsade mig hem så att Johan skulle slippa köra och hämta mig eftersom Malin ändå skulle köra på det hållet!!! Typ omväg, men hon tyckte det var ok. Hon bor i gantofta så det blir ju några kilometer längre väg för henne. Men jag bara tackar.


Moa, Michelle, Patricia och Anton var hemma och käkade, sen stack Moa med Michelle till Wilma igen på kvällen. Patricia och Anton stack till påarp med epan för att fixa med den inför försäljning.


Innan de stack så gick Patricia hem till Liza för att boka resan till Lycksele. De ska dit på fredag och kommer hem på tisdag. De har en klasskompis som bor där och de ska med henne och få se hur hon bor. Spännande och väldigt kul att de själva sticker iväg på en sån här grej tycker jag.


Så jag satt och kollade lite tv och Johan grejade i förrådet så det var väldigt lugn lördagkväll. Johan körde och hämtade Moa vid kvari i 11, för då tyckte vi att det var hög tid att gå och lägga sig.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 oktober 2009 22:00

Äntligen fredag! Som jag har längtat den här veckan. Har varit en seg och jobbig vecka. Varför vet jag faktiskt inte utan det bara har varit tuggummi...


Har inte hänt så mycket den här dagen, utan det har mest varit jobb och sen hem och startade någon maskin tvätt.

Körde till stallet och red ut en runda, medan Johan skulle fota. Men han ångrade sig och körde hem istället. Tyckte inte att det var så kul väder. Det var rätt kyligt när jag skrittade ut så jag förstår honom.


Moa hade med sig 2 tjejkompisar hem som Johan sen körde hem senare på kvällen.


När Johan hämtade mig i stallet så körde vi in på Nattmackan och beställde varsin västkustbakelse och det smakade gott senare på kvällen.


Och som vanligt är man ju hur trött som helst på fredagar. Det är i stort sett den enda kvällen i veckan som jag verkligen inte orkar vara vaken speciellt länge på kvällen.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 oktober 2009 22:37

Lämnade Moa hos Gon på morgonen på väg till jobbet.

Patricia och Liza är tappra och kör moppe trots minusgrader. Tur att vägarna är torra, annars tror jag inte att jag hade tyckt det känts så bra att ha dem ute på vägarna i den rusningstrafiken.


När jag var på väg upp till matsalen idag så mötte jag en gammal arbetskamrat som jag saknar väldigt mycket, både som person och som slav Skrattande. Hon förstår nog vad jag menar... inget illa ment på något sätt. Utan att jag känner att jag saknar det där stödet och hjälpen som jag fick när jag behövde det. Nu har jag ingen att bolla med. Är bara en massa "gubbar" som inte förstår sig på!!!


Johan fick sin vaccinationsspruta under eftermiddagen. Jag och de andra på kontoret skulle få imorgon, men vaccinet är slut. Så det som finns går först och främst till sjukhuspersonalen och det är klart rätt.


Johan följde med verkstaden ut på bowling på eftermiddag/kväll. De blev utbjudna av en entreprenör som vi haft i många år, men som tyvärr fått sluta pga av att vi har fått nya ramavtal med andra firmor. Och det är klart att man inte ska ta de som kan husen och vet var alla avdelningar och så finns och vad de vill ha. Nä det är bättre att plocka in nya oerfarna entreprenörer som våra killar måste springa runt och visa. Det tar ju inte tid. Klart det är bara i början, men det är ju nu vi behöver hjälpen och då är det svårt att själva hinna springa med runt.


Jag körde hem och hämta upp tjejerna, sen bar det av till stallet där Frida skulle hjälpa oss att hoppa Seline för första gången sen min omkullridning (23/7).

Under tiden hon skulle rida så hade Moa lovat att vara barnvakt till Malte. Och Patricia fotade och jag höjde hindren. Sen frös Patricia och vi bytte tjänster.


Patricia började att värma upp Seline till Frida och Moa kollar om det är nåt mer på banan som ska fixas innan hon tar över Malte.

 

  

Frida som rider Seline

    

Sen en naturbild som Patricia tog. Jag gillar den...

  


Hem och käkade och kolla på "Bonde söker fru" via anytime. Vi hann ju inte med igår eftersom Moa red och efter det så körde vi och hämta de andra i Billesholm.


Anton hade varit och hämtat sitt epakort. Han har tappat sitt gamla, och förnyat det nu. Nu visar det sig att han får köra lätt mc fast att han inte kört upp för det. Antagligen för att han har gjort teorin eller, ja vi vet faktiskt inte varför. Sen att han klarar det utan problem, men nog är det lite märkligt. Eller nån som vet hur det fungerar??

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 14 oktober 2009 22:30

Moa var på kulturjakt med skolan under förmiddagen. Vilket innebär att de får en lapp där de får olika ställen de ska ta sig till, med buss. På de olika platserna finns det ett ord som de ska hitta för att sen skriva en dikt tror jag det var. De var uppdelade i olika grupper med 4 i varje. Hon tyckte att detta var jättekul och hon har gått och längtat efter detta i nästa 2 veckor. De avslutade dagen med att äta på Max.

Patricia körde till skolan trots minusgrader. Hon har 4 par byxor och x antal många tröjor och jackor. Och det behövs!


Har varit lite svårt att arbeta idag då alla har mått lite småkonstigt med tanke på får fd arbetskamrats bortgång.


Vi körde hem och bytte om. Jag och Moa körde till viarp och Johan och Patricia blev hämtade av Leif och Margareta. De skulle på kalas hos Josse som fyllde år idag.

Jag lämnade Moa i viarp och körde själv till stallet och fixade.

Tillbaka till viarp för att kolla när Moa red. Idag red de halva lekitonen med sadel och andra halvan barbacka. Blomberg som Moa hade blev lite busig och började småbocka lite i galoppen, men Moa höll sig kvar =)


Efter ridningen körde vi till Billesholm och hämtade Johan och Patricia.

Hem och käkade. De fick med sig mat hem, pastasallad och vitlöksbröd som jag och Moa tryckte i oss. Det var väldigt gott! Tack så mycket!


Det blev ingen uppkörning för Anton idag. När han kom till vägverket så var han inte inbokad idag. Han gick till trafikskolan och pluggade teori istället. Nu vet han inte när han får ny tid. Förhoppningsvis inom 2 veckor, men det kunde bli längre väntetid.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 14 oktober 2009 08:32

Nu har jag lagt upp en gästbok under Tyck till, för er som känner för att skriva en rad till oss Glad

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 14 oktober 2009 08:18

Fick precis reda på att en före detta arbetskamrat dog i lördags i en hjärtinfarkt.

Han slutade den siste mars och har varit inne och arbetat lite timmar hos oss för att stötta en nyanställd.

Det var en människa som var frisk och aktiv och väldigt positiv till livet. Han längtade så att få komma hem till sin fru som gått hemma några år pga arbetslöshet och till sin vackra kungspudel som han var sååå stolt över.


Detta känns fruktansvärt svårt, han är en av dem som man har saknat sen han gick hem. Han har alltid varit väldigt trevlig och hjälpsam. Det har kvittat vad man behövt hjälp med så har han ställt upp.


Där ser man hur fort kroppen bara tackar för sig.Gråter


Tidigare i år var det en annan fd arbetskamrat som gick bort. Han visste vi var sjuk i cancer, så när han gick bort så var det mer väntat. Även det var förstås jobbigt. Han hade hunnit vara hemma ca 1 år innan han inte fick njuta av sig ledighet mer.


Förra veckan fick jag reda på att en man i malmö hade varit ute med sina arbetskamrater, på nåt som vi kallar KulTur. Han kom hem och hann vara hemma i 10 minuter, sen bara seglade han ihop och de vet inte än vad som har hänt. Troligtvis någon hjärnblödning eller hjärtat, det är vad de tror.


Känns som att det har varit lite för mycket nu.


Man ska verkligen vara tacksam för varje dag som man får vara med.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards