En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 24 augusti 2010 22:17

Moa riktigt längtade till skolan idag, de har ju 2 dagar med introduktion på högstadiet, så det är mycket information och lekar för att lära känna varandra.


Patricia körde moppe till skolan och det hade inte varit skoj att köra hem eftersom här har blåst riktigt mycket idag. Och REGNAT i omgångar. Strålande sol i 5 minuter sen regnar det som att himlen öppnat sig. Det är verkligen helt grått ute, så man kan inte se ut genom fönstrena för att sen bli lika fint, blå himmel och sol igen efter 15 minuter. Skumt!


Första dagen för Anton i skolan och det hade varit en bra dag. De hade haft en lära-känna-varandra-dag. Så alla nya ettor till de gamla fyrorna fick lära känna varandra. Hans schem för den här terminen var enormt, börjar kl 8.20 alla dagar och går till kl 17 alla dagar utom fredag då de slutar kl 18!!!!

Häftigt schema! Man får ju nästan tro att det är för att de ska få ihop sina timmar som de tydligen inte fått från ettan till trean. Men att de kanske inte pluggar alla de timmarna. Förvisson är det mycket praktik i fyran, så det blir antagligen lättare.


Patricia och Moa är väl skapligt nöjda med sina schema förutom lite tunga ämnen som kemi det sista Patricia har på måndag och fredag eftermiddag. Moa tycker nog mest att det ska bli spännande med de nya ämnena som de ska ha.

Kan inte fatta att hon börjat på högstadiet!!!


Jag har varit superseg hela dagen på jobb. Känns inte som att det blev så där jättemycket gjort, men när jag gick hem så var det rätt så tomt ändå på mitt bord. Kunde alltså gå hem och vara nöjd trots allt.


Kom och käkade, johan stack in och jobbade en stund.


Jag och tjejerna åkte till stallet. Patricia gick runt med Seline på ridbanan, Moa gick och sprang med Bellino under tiden jag mockade.

Björn ville ha lite hjälp att lastträna och Mafiozo är envis som bara den, men efter lite övertalan och bus så sprang han in i släpet=)

Björn testade först att gå och sen springa in i släpet och Mafiozo i full fart efter =)) Mafiozo var jätteduktig och stod still inne i släpet och bakade något steg och gick duktigt in igen. Björn var nog så stolt man kan bli =D


Jag och Patricia masserade och stretchade Seline, sen hjälpte Patricia att bygga liten banan till Moa som hon skulle springa runt med Bellino.



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 augusti 2010 22:15

Då var det dags att komma in i vardagsrutinerna igen.

Moa började kl 9 och hon gick bort till Miche och de fick skjuts av hennes pappa till skolan.

Patricia började kl 10.30 och Anton körde henne dit och hämtade henne när de slutade för dagen.


Moa och Miche hängde ihop hela dagen, de satt på Moas rum och spelade spel på datan.


På kvällen körde vi till stallet och fixade med Seline. Körde till Frillestad och visade henne för Lisette. Seline har fått en muskelsträckning i bogbladet ner under armbågen. Så nu ska vi stretcha hennes högra framben och massera så att det blir bra fort. Ska även ta tag i muskeln under strupen och dra den utåt för att hon inte ska vrida benet inåt.

Det ösregnade och när man är i ett ridhus så hör man knappt vad man tänker. Och bara tanken på att gå ut och lasta häst när det regnar så tar emot.


Linda kom och kollade liten stund och hade sin lilla "ponny" Elvis med sig=)

Så när Malin hade ridit klart och vi visat Seline så släppte hon Elvis i ridhuset så att han fick springa runt lite. Det tyckte han nog var rätt så skoj, han såg glad ut i alla fall =)


Johan kom och hämtade Patricia i ridhuset och Moa följde med mig till stallet och gjorde klart det som skulle.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 augusti 2010 15:15

Verkligen söndag hela dagen... Tanken var att jag skulle greja lite hemma, men det blev bara tvätta och småplocka lite.

Annars var det soffläge och läsa tidningar och böcker. Ibland behöver man sån tid också.


Ingen av oss var sugna på att åka på Vallåkraträffen för de hade lovat sämre väder under dagen och jag tycker inträde på 150 kr är för mycket och framförallt om man kanske bara kommer att vara där en halvtimme med tanke på vädret.


Vi körde upp till stallet och kollade Seline för att se hur hon rörde sig idag. Patricia och Anton körde upp själva till stallet. Patricia hämtade Seline och vi gick och sprang med henne, men hon är lika halt i dag som igår.

Hon fick komma in och äta lite mat och sen ut i hagen igen.


Moa var med Miche i stort sett hela dagen. Förberede sig inför skoldagen imorgon =)

Patricia och Anton körde rundor som vanligt...


På kvällen körde jag och Moa upp till stallet igen. Tog in Seline och gav henne kvällsmat och när jag skulle ta ut henne så ville hon inte ens följa med. När hon väl följde med mig så kunde hon knappast gå. Men det blev bättre när hon kom ut till hagen.

Moa red på Bellino en stund. Moa började med att longera honom en stund innan hon hoppade upp på honom. Han vill gärna gå efter mig och släpper vi dem själva så vill han inte gå alls.

Av med sadel och Moa hoppade upp barbacka och försökte skritta lite, vilket han tycker är jättekonstigt utan sadel =)




Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 21 augusti 2010 23:11

Vaknade av att ryggen inte ville ligga still längre, så det var bara att gå upp. Och huset i övrigt sov väldigt gott. Satt mig och läste lite tidning och bara tog det lugnt.

Ute var det riktigt varmt och soligt. Tanken var stranden!!! Men under förmiddagen så ändrade sig vädret till lite mer mulet, men fortfarande väldigt varmt.

Moa stack hem till Miche, Patricia och Anton körde till vallåkraträffen för att se om folket vaknat än =). Sen vidare till Bjuvsburnouten.

Johan stack och fotade och jag körde till stallet och red en stund på Seline. Men hon var inte riktigt fräsch så jag fick hoppa av och se vad som var fel.... och ja hon är halt!!!! =(((

Vet inte varför, men jag skulle gissa att hon har sprungit i hagen och halkat och fått en rejäl sträckning i bogen eller armbågen på höger sida... Var inte bra eftersom hon egentligen skulle ha varit med på en träningstävling imorgon som hon verkligen hade behövt!

Vet inte, men eftersom det är Vallåkraträffen och väldigt många kör runt uppe vid hagen så kanske de har blivit lite uppjagade av detta och sprungit som knasar. Märkte att hon hade varit svettig, men trodde att det var Patricia som slarvat lite igår efter att hon varit ute och galopperat, men jag tror tyvärr inte att det är så =(


Hem och käka, duscha och sen in till stan för att kolla cruisingen som skulle gå genom stan. Tyvärr så drog det ut ca 2 timmar på tiden och när de väl kom så kom det inte i samlad trupp. Men några bilder blev det, dock inte så bra

      Patricia vill ha en rosa amerikanare, så vi skulle fota alla rosa bilar =)D

Dessa grabbar fick bråttom in i bilen när de såg att polisen stod och stoppade alla som inte riktigt följde reglerna.

    Jo just det, ha ha ha...   En bil för Johan ???  


Patricia och Anton tröttnade och körde själva runt lite i deras gula ATOS =)))

Och Patricia tyckte det var liiiite pinsamt när vi stod och fotade dem och att alla människor undrade vad vi fotade =D

   


De körde förbi oss några gånger eftersom de bara följde rytmen på de andra bilarna

   


Och efter en stund så såg vi dem igen trodde vi.... Hur stor är sannoliken att  bilarna kommer efter varandra så här inom ca 10 min mellanrum =o

Kolla regskyltarna....

  


Patricia och Anton körde hem och käkade för att sen köra vidare till Bårslöv, Vallåkra och stan tillsammans med GT.

Moa, Miche och Wilma kom hit och hoppade Cookie en stund på kvällen, sen gick de hem till Miche för Moa skulle sova över där eftersom Miches föräldrar skulle iväg på kvällen och komma hem på natten.


Jag och Johan körde till stallet och kollade till Seline igen och det hade inte blivit bättre... Monica hade tagit in dem eftersom volvo-killarna körde som tokiga runt hagen och hästarna var helt uppskruvade.

Jag gav dem lite extra hö så de skulle ha lite att göra.


Vi körde ner om Vallåkra för att se om det hände nåt spännande, men polisen var överallt så det var lika lugnt som vilken lördagkväll som helst. Visst det var massor med bilar, men ingen körde. Annars brukar de burna på rätt bra, men det är stopp för det i år. Och jag kan förstå för de som bor 15 m ifrån tycker nog inte det är så där spännande. Men jag tycker att de kunde ha haft någonstans till dem där de kunde köra och busa under kontrollerade former. Så risken är ju att det blir mer festande på campingen/idrottsplatsen eftersom vädret är superskönt.

Eller så kör de någonstans där polisen inte är.... finns ju rätt mycket bra vägar och raksträckor i närheten. Så i år är nog polisen på sin vakt både i vallåkra och helsingborg. Gör allt för att hålla det lugnt.


Vi körde hem och tog det lugnt istället.  

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 20 augusti 2010 21:25

Var tog den här veckan vägen??? Fattar inte hur fort det har gått och jag som brukar tycka att det är rätt så segt första veckan efter semestern, men icke detta år.


Moa följde med mig till jobb och hjälpte mig att packa kläder till några av killarna. Vi har massa gamla kläder som vi lämnar ut till dem som de kan ha hemma i trädgård.

Var och käkade lunch med Camilla.


Patricia var uppe och red ut med Seline på lilla fältet vid bälteberga på dagen. De hade galopperat massor och Seline var hur lycklig som helst.=)


Linn hjälpte mig att sätta sista maten till Seline på kvällen, så jag hade egentid hemma, så Johan hade fått jourjobb, Moa cyklade hem till Miche och Patricia och Anton körde till Vallåkraträffen.


Tog det väldigt lugnt, så skönt!!!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 19 augusti 2010 21:30

Minsann om det inte är så att solen har visat sig under hela dagen idag   

Härligt! Nu har vi haft regn för många dagar utan sol, så nu vill vi ha lite av den varan igen.


Haft ett jättesegt ekonomiprogram både igår och idag, så jag blir frustrerad av att inte bli färdig med mina arbetsuppgifter, men för övrigt så var det lugnt, märks att vi fortfarande har kollegor som är på semester. Nästa vecka är det nog som vanligt igen har jag en känsla av. Så jag bara njuter av lugnet just nu.


Moa och Miche tog bussen till väla och gick där och handlade upp sina pengar=) Så nu är betalkortet invigt av Moa....


Sen på eftermiddagen var de hemma hos Miche.


Patricia och Anton var uppe i stallet på förmiddagen och gav Seline mat. Hästarna har stått inne i natt så hon fick sin frukost inne i morse, men lite mellanmål är bara bra.


Jag cyklade upp till stallet för att mocka och se på när Patricia, Karin och Monica hopptränade för Frida.

De tränade mycket på att lita på sina hästar och fick inte hålla sin balans i tyglarna och det är en mycket bra övning.


Cyklade hem och gick sen en runda nere på stranden från hundbadet bort mot rosa kiosken och hem, så det blev ca 20 minuters gående.

Johan har gått på jouren och passade på att köra iväg och fota en stund på kvällen.


Anton körde Patricia till och från stallet på kvällen, så att jag kunde cykla.

Var bra motvind hemåt idag, men skam den som ger sig =O




Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 18 augusti 2010 20:45

Grått, grått, grått.... verkligen inget höjdarväder den här dagen... Regn mer eller mindre hela dagen.

Nu börjar det bli trögt att komma upp på morgonen, kommer ju inte i säng på kvällarna så jag får skylla mig själv!!


Den här känslan som jag hade just idag på jobb, var helt okej, känner mig inte stressad utan jag hinner med och kan ta en sak i taget utan att känna mig stressad av det andra som ligger och väntar. Så här vill jag ha det hela tiden...


Moa och Johan åkte till banken och fixade med hennes minutenkort som hon fick med posten idag. Så nu så kan hon äntligen betala med kortet.


Moa kom upp till mig på jobbet en stund på eftermiddagen, efter att de varit på banken.


Hem och fixade lite pannkakor innan vi körde snabbt till stallet för att hämta hjälm och väst till Moa. Sen vidare till Viarp.

Första lektionen för den här terminen och det gick bra. Moa fick Billy som var liite nervig så här efter betet, men Moa fixade det bra.


Till stallet igen och hjälpte Björn med Mafiozo. Kollade hans hov eftersom Björn tyckte att den var lite för mjuk undertill.


Patricia hade varit uppe och longerat Seline på dagen eftersom det ösregnade.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 17 augusti 2010 23:28

Något trögare idag.... det är jobbigt när klockan ringer det bara är så!!!


Grått och mörkt hela dagen, med några regnskurar til och från.


Patricia, Moa och Anton var i stallet på förmiddagen och löshoppade Bellino och han hade hoppat 75 cm med gott mått och hade varit jätteduktig. Först förstod han inte poängen med att galoppera mellan bommarna, men sen hade han gjort det jättebra.

Patricia longerade Seline i ösregnet och sen gav de henne mat innan hon fick gå ut igen i hagen till de andra.


Gjorde så mycket jag hann med godkännande av arbetsorder inför faktureringen så jag det blev ca 1 timmes övertid eller ja 1 timme plus på flexen för att jag skulle hinna med.

Kändes rätt okej när jag gick hem. Kan ju inte göra mer än vad tiden ger...


Moa följde med Miche till ridning i viarp - som äntligen är igång igen =) - sen åkte de och hälsade på Miches farmor.

De kom hem sent så Moa ville sova över hos Miche och det går ju bra, för trots allt så är det fortfarande sommarlov, även om man inte skulle kunna tro det i detta gråväder.


Patricia var hos Naemi och träffade tjejgänget på kvällen.

Johan stack iväg och fotade på kvällen.


Jag körde upp och gav Seline mat på kvällen eftersom de skulle gå ute på natten och hon behöver all mat hon kan få, för att inte gå ner mer i vikt.


Sen på kvällen så hade jag hjärngymnastik med att komma ihåg vad som har hänt sista veckan - alltså blogga en hel vecka tillbaka - inte lätt, men nåt rätt blev det nog i alla fall =)


Go natt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards