En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 16 augusti 2010 23:00

Usch nu är det allvar igen... klockan 6 är väldigt tidigt att gå upp. Framförallt när man har gått upp mellan 8-11 under hela semestern, eller ja förutom igår då förstås =)

Efter fika klockan 9 så var det som vanligt igen... Och vad saker det kom in på en gång. Det är inte bra att komma tillbaka och många av de andra redan har jobbat några veckor. För de är ju redan helt inne i allt, men en annan som varit borta i 4 veckor och knappt kommer ihåg inloggningar i datan och så.


På eftermiddagen fick jag reda på att vi har morgondagen på oss att godkänna alla arbetsorder som ska gå med i faktureringen för juli månad. Och jag som trodde att de redan hade fakturerat för juli månad. Men nä.... det är bara att köra på. Så om jag hade kommit ner till normalpuls under 4 veckor så kan jag säga att nu är den på maxpuls igen. Det tog 4 timmar så var det som innan semestern igen. Det är inte riktigt bra!!! =(


Hoppas att jag kan stå emot lite mer nu i höst för jag måste nog börja tänka lite mer på hur jag mår tor jag.

Har ju väldigt många runt mig som säger till mig och stöttar mig när det är kämpigt, så jag är väldigt lyckligt lottad som har så många som faktiskt bryr sig. TACK alla! Och ni vet vem ni är!  


Fick skjuts av Johan till stallet. Han körde och hämtade Moa som varit med Lisette hela dagen. De hade varit i stallet och fixat med Bellino och gett Seline mat.

Sen stack Johan iväg och fotade när han kört hem Moa.


Jag och Monica red ut på fältet vid bälteberga gård. Racade 2 rundor, sen orkade inte hästarna mer, det var tungt, har ju regnat massor nu. Och så har det varit så grymt kvalmigt hela dagen. Sitta-still-och-svettas-väder...


Cyklade hem via grusvägen och havet, så ca 1,5 mil på 34 minuter, känns helt okej.


När jag kom hem så hade Moa städat och höll på att vika tvätt.

Patricia fixade disken när hon och Anton kom hem på kvällen, TACK för det tjejer!

Absolut de bästa!!!  

    



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 augusti 2010 22:00

Klockan 6 var det dags att gå upp och det var liite trögt, men när det är roliga saker på gång så går det oftast lättare =)

Väckte upp familjen och fick ätit frukost och sen körde vi till stallet och packade ut saker i bilen och hästen i släpet.

Hjälpte Frida att lasta Curre som inte var fullt så intresserad av att åka så tidigt på morgonen.

Tävlingsplatsen den här helgen var Perstorp. Och Frida var snäll och hjälpte oss att hoppa Seline eftersom vi har haft lite problem med henne på de sista tävlingarna.

Och som väntat så gick det bra för Frida vet när hon ska trycka till Seline så att Seline vågar hoppa utan tvekan. Hon petade ner en bom och rev ett hinder, så 8 fel i grunden, men hon stannade inte!!! Så heja Frida.


Detta var första regionala hopptävlingen som Seline gick och banan var inte svår så det fixade hon utan problem. Det är ju mer att hon är osäker som gör att hon stannar och eftersom Seline blir osäker så smittar det av sig på Patricia. Men nu vet Patricia mer vad hon ska träna på. Hon gick banan med Frida för att lära sig lite hur Frida tänker. Mycket viktigt och nyttigt!


             


Hem och duschade, åkte till Ödåkra där vi blev bjudna på riktigt söndagsmiddag och gott var det.... Skulle även hämta hem mina saker som stått på vinden hos dem. Men jag hade redan hämtat mycket så det var lite böcker som jag tog med hem. Sen tog jag lite annat som de inte ville ha kvar längre.


När vi kom hem så bytte jag och Moa om för att köra till stallet igen för att mocka och gå ut och gå med Bellino.


Under tiden så fixade Johan läckan i uppe på taket.


Patricia har ont i halsen, men verkar inte så jättedålig. Hon har haft det ett par dagar nu och det har inte blivit bättre. Hoppas bara att det inte blir halsfluss.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 14 augusti 2010 22:45



Klockan 9 lämnade vi hemmet för att köra ner till Malmö horse show - Ribersborg - fälttävlan.

Vi har varit här några år och det känns som ett måste... Men tyvärr så var inte vädret så spännande... eller ja det kanske var spännande för det duggregnade, skapligt fint, ösregn, fint igen, ösregn och åska... hmmm ja så där kul!


Men vi gick runt banan 2 ggr, en gång jag, Patricia och Moa, sen kom Monica och då gick vi en runda till.

Johan satt fast vid vattnet och fotade alla hästar som kom där och hoppade nog att det skulle vara någon som ville ta en snabbt dopp också ;)


Lite foton på dagens ekipage, men det går inte att lägga ut alla för det är hundratals bilder.


Undra vad som döljer sig på andra sidan.... coolt att hästarna litar så på sin ryttare...

Dimma runt turning torso - rätt häftigt!

   


Gäller att krypa ihop så att man inte slår i


'     Stackars Izabella... precis när hon ska hoppa med sin Billy (tror jag det var) så ösregnade det.. Men det gick bra ändå. 


Vi körde hem under eftermiddagen när regnet stod som spö i backen och åskan gick över huvudet på oss.

Käkade lite när vi kom hem sen körde jag till stallet och fixade inför morgondagen. Putsade sakerna och borstade på Seline.

I natt får de stå inne så hon får sova och är utvilad till imorgon.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 augusti 2010 22:45

  


Nu är Moa 13 år och då är det eget minutenkort som gäller så vi körde till banken och fixade detta.

Körde till väla och fotade Moa för Id-kort och för att se om vi kunde hitta något skoj till Björn eftersom han fyller år idag. Hittade inte vad jag tänkt så det fick bli pengar istället.

Han önskade sig ridjeans eller virke till deras lekstuga. Så vi tog en bräda och satt fast jeanstyg och i det stoppade vi pengar till honom, så får han själv köpa vad han önskar.

Moa köpte nya örhänge på glitter innan vi körde hem.


När vi kom hem så käkade vi och sen cyklade jag till stallet för att hämta hem Seline från betet. Jag klädde på henne och cyklade upp henne till stallet. När jag kom dit så kom Frida hem precis så hon bytte om och hoppade upp på Seline och hopptränade henne en stund. Seline var på hugget och tyckte det var roligt att hoppa idag.

Linn kom upp och red på Mafiozo och lämnade honom också uppe i stallet. Senare innan Johan hämtade mig så kom Lena som skulle hämta hem Tensan också. Malin kör Odessa till Mia och Olof en vecka till eftersom hon ska resa bort.


Hem och en snabbdusch för sen skulle vi ner till Billeberga och fira Björn. Blev bjudna på nybakade matbullar och det var väldigt gott!


Hem och bytte om för att sen köra upp till stallet igen och ge Seline mat igen...

Björn, Moa och jag körde till hagen och lastade in höet i släpet och hämtade våra saker som vi inte lyckades få med oss innan på dagen.

Under tiden så slängde Johan ner halm i stallet.


Patricia och Anton var iväg hela dagen med 4-hjulingen. Skulle byta en kedja/rem??? kommer inte ihåg vilket det var nu, men det tog lång tid i alla fall. Så de hann inte komma och gratta Björn.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 augusti 2010 22:45

Cyklade upp till stallet på förmiddagen för att först hämta maten och sen cykla ner till hagen och ge den till Seline.  Häftigt när man kommer och hon kommer springades till en när hon ser hinken. Detta vara bara nu några dagar, sen är vi tillbaka till det vanliga igen när vi är på stall. Men trevligt är det i alla fall så länge hon kommer som hon gör nu.


Full fart på cykeln hem efter att jag blivit fångad på gården för att snacka med dem som bor där. Förberede för intag av hästar imorgon och lite sånt.


Hem och duscha för att sen köra hem till Ullis.

Vi körde till Höganäs och käkade på Jourpizza, de har väldigt goda kebabtallrikar. Vi försökte först på en kina-restaurang, men där var ingen mat som Ullis kunde äta så det blev jourpizza denna gången också =)

När vi käkat färdigt så körde vi ner till hamnen där vi satt någon timme och bara snackade.

Efter nån timme så började det regna och vi gick till bilen och körde hemåt Ullis igen. Sen blev vi sittande i bilen i nästa 3 timmar !!!! =)) Det är helt galet när vi träffas... hur kan vi ha sååååå mycket att prata om??? Klart det är ju nästan 2 år sedan sist så det kanske är därför ;D


Kom hem vid 22-tiden och då började det åska och blixtra något hemskt.


Patricia var uppe och red på Seline på eftermiddagen och senare på kvällen hade de varit och gett henne mat.


Anton var iväg och köpte en fyrhjuling, så det var full fart med den resten av eftermiddagen/kvällen. =)


Moa var hemma och hade städat sitt rum in i det minsta =)

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 11 augusti 2010 22:45

Jag och Moa körde upp till stallet för att fixa med Bellino. Moa red liten stund, men Bellino var inte alls sugen på det idag. Han stod mest stilla =)

Slutade med att vi tog av sadeln och Moa tränade på att hoppa upp barbacka på honom. Gick efter lite övning, men hon hoppar upp på ett mycket speciellt sätt ;D

                    


Hon lyckades skritta liten stund barbacka, själv!


När hon var klar så kom Johan och hämtade henne efter att han varit iväg och fotat liten stund. De körde hem och lagade mat, medans jag fortsatte att sopa igenom hela stallet och sadelkammaren. På väg till stallet så körde vi inom granngården och köpte en ny häxkvast, för de gamla har nästan gjort sitt.


Skulle ha cyklat ner till hagen och gett mat till Seline, men tiden räckte inte till. Björn kom till stallet och skulle rida på Mafiozo en stund, så vi pratade bort en stund där.

Jag cyklade hem för att hinna äta och byta om från genomsvettiga kläder till torra.


Till hagen och hämtade Seline, Patricia och Moa blev skjutsade av Johan till stallet för de skulle putsa sadel och träns. Ikväll var det pay and ride i Viarp. Och idag fick vi hjälp av Frida med Seline. Seline har ju stannat en del på hinder och vi behöver hjälp och Frida är snäll och ställer upp =)


Vi körde till Viarp och Frida och Malte kom ner lite senare.

Frida hoppade först och sen Patricia, det blev 1 m för båda idag.


Malte alltid lika glad...!

                   

Hur lyckas hästen hoppa med den hållningen av halsen. Jobbigt när ryttaren vet vad hon vill och kräver mycket av hästen. Då vet hästen inte hur hon ska komma ifrån det som är jobbigt... men det blev bra till slut i alla fall och hon stannade inte första rundan.


  

   


Patricia fick ett stopp på ett hinder, men inte det första hindret som tur var. Men i det stora hela såg det riktigt bra ut.

Tack för hjälpen Frida!!!!

                      


Körde hem när mörkret kommit smygande. Usch och fy så snabbt det blir mörkt på kvällarna nu.

Lämnade Seline i hagen och fyllde på deras höförråd.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 augusti 2010 22:30

När jag vaknade och gick upp så var Moa redan klar. Hon sa att Björn kommer snart och hämtar mig för jag ska vara barnvakt i Billeberga idag. Jaha ja... och jag som hade tänkt att jag skulle få sällskap på stranden, men nä så blev det icke.


Jag cyklade i alla fall ner till stranden och där var det inte svårt att hitta plats, Var max 30 personer på hela stranden, till en början, under eftermiddagen blev det fler som kom ner.


Johan målade förrådet och planken på framsidan, passade på när det var bra väder.


Patricia och Anton var iväg hela dagen, bårslöv, farmor och lite runt om.


På eftermiddagen följde Patricia med upp till hagen och red ut tillsammans med Linn och jag körde till stallet och hjälpte Moa med Bellino. Tränade på att gå över presenning, vilket gick jättebra idag. =)



Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 9 augusti 2010 22:30

Idag fyller farmor Margareta år.


Lite sega på förmiddagen, men jag tog tag i livet och cyklade till stallet och sen hagen och gav Seline kraftfoder och slängde ut hö till hästarna.

Johan, Moa och Miche körde till Mediamarkt och köpte Ipod som Moa fick pengar till nu när hon fyllde år. Och lycklig är hon, som bara den =)


Hem och duschade, sen körde vi till väla och handlade present till Margareta och sen körde vi dit och grattade henne på eftermiddag/kväll.


Patricia fixade Seline med mat och ridning på dagen.

Patricia och Anton var på väla och försökte handla kläder på hennes presentkort, men tyvärr så kunde inte Gina ta emot presentkort just nu för deras kassasystem klarade inte av det. Så när vi var där på eftermiddagen så hämtade vi ut hennes kläder som hon hängt undan.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards