En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 november 2011 22:00

Riktig slöedag... mådde lite segt på förmiddagen.


Idag var det planerat med hopptävling i Perstorp. Det var väldigt många starter så jag ringde vid 11 tiden och kollade och de räknade med att den klassen som skulle börja vid 11.30 skulle vara klar kl 15 och sen var det ytterliggare en klass. Jag räknade på att den skulle vara klar vid 16.30

Vi åt och och började göra oss i ordning och vid 15 tiden var vi klara för att köra. Då ringde jag igen bara för att kolla läget. Då hade det gått så fort så det var klassen innan Patricias klass som var igång. Vilket innebar att vi for iväg på 2 hjul och som tur var var vi fem stycken som gjorde olika saker. 8 minuter senare efter att vi kommit till stallet så var hästen i släpet, alla saker inpackade i bilen och vi på väg.


Körde ut mot väg 110, sen hann vi köra en liten bit på den innan oljalampa lyste RÖTT!!! Stannade och kollade oljan, såg helt okej ut, rullade en bit till, lampan tändes, insåg att vi inte kommer kunna köra till Perstorp. Vände och lampan tändes igen. Johan och Anton gick ut och kollade hur oljetrycket var och det var bra.


Vi körde av väg 110 och ringde Linn som var snäll och kom och hämtade oss där. Eller rättare sagt släpet. Vi vågade inte köra släpet med vår bil ifall det var något allvarligt.

När vi kom till stallet så fixade Patricia Seline snabbt och sen hoppade hon en stund på banan. Linn red Maffe också samtidigt och även Frida hoppade lite med Curre.. fy Frida!

Sen red Moa på Seline en stund och Anton red på Maffe och i westernsadeln, riktit cowboysare.

Grannorna kom och de fick rida på Seline. Moa hjälpte dem med det medans jag fixade stallet.


När vi kom hem så åt vi våra äggmackor som vi skulle ätit på tävlingsplatsen!!


Sen fick jag ett ryck och började städa i skåp och lådor i köket. Mycket för att Patricia började med ett skåp innan vi körde tidigare på dagen. Moa kom och hjälpte mig ett tag =)


När vi inte orkade mer så satt jag mig och bloggade för nästan 3 veckor... nu snart är jag i fatt =)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards