En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 20 november 2011 21:30

Samma som igår, upp klockan 5, hämtade Patricia. Kom till stallet klockan 6, fodrade och började mocka. 

Och Linn som inte kunde sova =) kom och hjälpte oss även denna dag. Det tackar vi massor för!

Släppte ut 6 hästar i hagarna, vi gick ut med dem, det gick fortare än att dra linor och hela den biten.


Klockan 8,15 var vi klara... tog lite längre tid och när barnen kommer och ska fixa sina hästar så blir det lite svårare eftersom de är överallt där vi är...

Jag skjutsade Patricia till Gantofta, sen till stallet och hämtade nytt schabrak till Moa, hennes hade blivit skitigt i sadelkammaren i Viarp.


Till Viarp och skulle hjälpa till att bygga banan, men de var redan klara!! De måste ha kämpat på bra, för jag kom ca 20 min senare.

Sen så skulle jag inte hjälpa till förens framåt 11 tiden så jag körde till stallet och fixade allt där så det skulle vara klart. För jag hade en känsla av att när tävlingen var slut så skulle jag också vara rätt så slut!


Tillbaka till Vikarp och var banpersonal i en timme ca. Johan, Patricia och Anton kom och kollade på Moa när hon tävlade Martin.

Hon hoppade 80 cm denna gången och höjden är inga problem för dem. Moa blev lite för andfådd så hon orkade inte riktigt rida när hon kom till hinder nummer sex så Martin sprang på sidan av 2 gånger, men sen sa Moa till honom att så gör vi inte och så hoppade han jättefint igen =) De var jätteduktiga och denna gången kom Moa i alla fall ihåg banan =) Det var det hon ville mest!



 

                      

När vi burit undan hinder och städat undan körde jag hem. Moa och Nellie hade fått uppdraget att klippa 2 st ponnisar efter tävlingen så de blev kvar. 

             

Hem och åt tillsammans med Johan, Patricia och Anton. Jag duschade och körde till Viarp igen och gav tjejerna lite mat. De var rätt såååå hungriga efter många timmar bland hästarna. Jag var kvar tills de var klara.

Vi skulle egentligen åkt in till HFKR, men vi hann inte med det och sen orkade vi inte efter 11 timmar hästar.


Hem och Moa sprang genom duschen och sen åt vi lite igen. Johan var i Billesholm och fixade med vår bil, men han kom hem så vi kunde åka på julskyltningen på Råå. Det var som förra året ungefär. Det blir mindre och mindre... inte så många stånd längre som de första åren vi var där. 

I år var det svårt att få rätt julkänsla, eftersom när det är 8 grader och jättedimmigt så är det svårt att känna in julen.

Patricia och Anton åkte dit själva på kvällen, kom hem hit och sov på natten.

De hade varit på väla en stund på dagen

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards