En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 27 november 2011 22:39

Vaknade vid 7 tiden med årets huvudvärk!!! Somnade och vaknade om vart annat... gick inte upp förens kl 10.30 huvudet gav inte med sig så det var bara att gå upp och ta tablett.

Den härliga Berit är på ingång och det är därför mitt huvud inte mår bra.


Käkade frukost, sen körde vi till Väla och handlade lite som behövdes, sen via Maxi och hem och lagade mat så Moa skulle hinna äta lite innan hon skulle till kyrkan.

Klockan 13.45 skjutsade jag henne till kyrkan för gudstjänst och sen läsning.

Nu börjar det ta i bilen rätt så rejält när vi är ute och kör...


Anton hjälpte Patricia att färga håret, så när de var klara så körde de till Mjöhult. Var våffelbjudning.


Jag och Johan körde till Annetorp och kollade lite vad hon hade där att erbjuda. Vi har aldrig varit där tidigare, men många har sagt att där är så fint. Vi hittade inget så direkt, men köpte mossa till vår adventsljusstake.

Sen inom stallet och fixade maten till Seline. Björn hade varit snäll och redan mockat till Seline, tackar vi för!


Jag och Johan gjorde ett städryck hemma och tog ner ljusstakar och fixade med det. 


Johan körde sen och handlade lite till för vi blev sugna på Tacos till kvällsmat. Och jag körde och hämtade hem Moa från kyrkan. När jag stod och väntade på henne så tog vinden tag så hårt i bilen så jag trodde nästan den skulle välta... riktigt otäckt faktiskt. När Moa kom ut från kyrkan trodde jag nästan hon skulle blåsa bort!


Johan fick så klart jobb och konstigt vore det väl när det blåser som det gör. Han fick in och hjälpa maskinjouren att spärra av för ett provisoriskt tak på en byggnad var på väg att blåsa iväg. De fick vänta in folk som kunde fästa taket bättre.


Han kom hem rätt så sent och han nästan bara komma hem innan nästa larm kom och han fick köra in igen.


Jag orkade inte sitta uppe så jag gick och la mig och Moa kom in för hon kunde inte somna på sitt rum. Vinden tog tag i sakerna rätt så hårt så det slamrade och slog mycket.


Det hade gått bra för ungdomarna att köra hem från Mjöhult också även om det tog tag kraftigt i bilen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards