En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg under september 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 september 2009 22:47

Började dagen med att komma tidigt till jobb...!!! Var där redan 7.15, rätt skönt för det är såå lugnt och skönt då.

Jag har känt ett tag nu att det är väldigt rörigt på mitt rum, saker överallt och ingen ordning. Mår inte bra när det är så. Så idag tog jag tag i det och hämtade trasa och plockade bort allt som går att plocka bort från skrivborden. Dammtorkade och ställde tillbaka sakerna, eller okej jag flyttade runt lite för att få en bättre känsla när jag arbetar. Skulle vilja ha ett extra bord till höger om mig, men det går inte för då kan man inte komma in genom dörren och det blir lite lätt jobbigt om man ska hoppa över bordet varje gång man ska in och ut. Fast det är klart, jag kanske hade haft lite mindre spring på mitt rum. Alltså för och nackdelar i allt.


Moa är fortfarande lite småförkyld, men kände sig piggare idag.

Patricia var på djursjukhuset på förmiddagen och ska vara det hela terminen varje torsdag och lära sig lite om det. Väldigt häftigt tycker jag... som gärna skulle byta med henne =)


När vi slutade så åkte vi hem och hämtade tjejerna och upp till Månsgård och hämtade Liza, sen körde vi till Rycketofta för att se vad de hade för lagerförsäljning. Och minsann om vi inte hittade lite... ovanligt!!

Jag hittade en höst/vårjacka, i like it, 200 kr, 1 stickad tjocktröja 100 kr och en stalltröja 75 kr, helt ok.

Patricia hittade en jacka för 700 kr som kostat det dubbla, väldigt fin, så nu får hon också jobba lite hemma =).

Hon ska föresten även söka jobb...hade varit kul om hon hade kunnat få nåt extra på helger och lov.

Moa hittade inget, förutom en jättefin tävlingskavaj som var lite för liten i armarna, men verkligen jättesnygg. Kostade lite mycket för att bara användas några gånger och att hon växer säkert ur den under vintern.

Vi får leta på Tradera eller blocket.


Hem och byte om för att sen cykla till stallet och rida en stund. Seline är verkligen så laddad nu, vill bara springa och fort, men det får hon inte för Lisette. Väldigt jobbigt tycker både hon och jag att det är.

Cyklade hem, in i duschen och sen go natt!


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 9 september 2009 22:07

Mådde lite bättre, men väldigt trött. Kanske är en släng förkylning som Moa går runt med. Hon har ju varit förkyld i ca 1 vecka nu. Jag nyser och nyser.... men känner mig inte förkyld så det är väl nån annan variant av förkylning kanske.


Moa ringde vid 13.30 och sa att hon var hemma. Det var meningen att Johan skulle köra och hämta dem på skolan och köra hem dem och deras tunga väskor. Men Moas telefon hade dött så hon kunde inte ringa och därför tog de ändå bussen hem.

Hon var väldigt trött så hon skulle passa på att vila en stund innan vi skulle köra till viarp.


Vi körde inom Gustavslund och hämtade 2 säckar svart havre. och när vi hämtat dem ringde jag hem och bad Moa göra pannkakssmet så att jag kunde börja steka direkt jag kom hem. Då sa hon att hon sovit i 1½ timme. När vi kom hem så var hon så trött och alldeles svullen om ansiktet. Hon hade sovit stenhårt. Hon ville rida, men kände att hon inte orkade, så jag ringde och bokade av.


Vi åt pannkakor, sen körde jag och Johan upp till stallet och lastade av havren och cykeln. Johan stack iväg och fotade och jag fixade och red Seline.

Sen cyklade jag hem, trist att det blir mörkt så snabbt nu. Cyklade ca 20 och då redan var det skymning.


När jag kom hem så satt Moa och var helt slut i soffan så jag skickade henne rätt i säng. hoppas att hon hämtat sig till imorgon.


Patricia och Anton kom hem vid 21.30 och gick rätt in och la sig. Var också väldigt trötta!


Och nu ska jag rasa i säng så att jag orkar jobba bättre imorgon. Sov gott!


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 8 september 2009 21:45

Fortfarande seg i huvudet, med stor risk för huvudvärk, men den håller sig på håll, fast jag känner att den gör sig till känna.

Vilket innebär att allt blir segt och trögt. Får inte riktigt gjort vad jag tänkt på jobb, men jag kommer nog igen så fort huvudet rättar till sig.


Vi har försökt få kontakt med Moa, men hon svarar inte på sms eller på telefonen, har väl antagligen inte tid...

På väg hem lyckades jag äntligen få tag på henne och hon var glad, men trött. Blev sen kväll och tidig morgon, nu hade de "rast" och skulle snart äta kvällsmat.


Hem och käka lite sen cyklade jag till stallet och då hade jag motvind/sidvind och var rätt så varm när jag kom fram. Fixade hästen, gödselstacken och ensilaget behövdes spridas ut innan den börjar brinna.

Moa ringde en stund innan jag skulle cykla hem igen och då bara väntade de på att det skulle bli mörkt innan de gick ut i skogen...

Cyklade hem och hade då medvind med lite sidvind.


Johan var iväg och tvättade bilen och handlade lite på Maxi.


Fixade lite med tvätten, men orkade inte göra allt.


Patricia och Anton satt och pluggade på kvällen i soffan (utan att tv;n var på) !!!




Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 7 september 2009 21:30

   Då var Moas resväska packad för 3 dagar eller var det för 1 vecka Skrattande.

Vickys pappa körde dem till skolan så att de skulle slippa dra på sina stora tunga väskor på bussen.


Jag var väldigt seg idag, frusen och halvont i huvudet. Vet inte om det är en slängt efter gårdagens jätte huvudvärk. Mådde nästan lite illa på förmiddagen, men det gick över på eftermiddagen.


När vi kom hem så åt vi lite sen körde jag och Patricia till stallet för att fixa till Seline. Patricia skulle träna för Lisette på Gustavslund. Idag fick hon lov att rida, Seline var så pass bra, skönt!

  


Tillbaka till stallet och slutförde det som skulle göras, sen full fart hem och till viloläge i soffan. Helt slut!!

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 6 september 2009 22:45

Vi började förmiddagen med att köra till Rycketofta och hittade äntligen en säkerhetsväst till Patricia.

Köpte även en musli till, går ju åt nu när hon ska gå upp i vikt igen.

Jag och Patricia blev hemkörda. Patricia skulle träffa Anton och jag skulle cykla till stallet.

Under tiden körde Johan och Moa för att köpa en betfor och present till Michaela.

Jag var en snabb runda i stallet och körde endast marktjänst, hann inte med mer. Cyklade hem och in duschen och sen när jag var klar kom Johan och Moa hem med köpemat. Patricia kom hem och hann äta lite också innan vi skulle till Michaela och fira hennes 5-årsdag.

Körde dit och fick glasstårta. Michaela lyckade blåsa ut sina 5 ljus med 3 blås, gick hur bra som helst.

Vi körde hem för Patricia började bli lite rastlös, klarar inte av att sitta still så länge. Och jag hade fått en sån dunder huvudvärk så jag ville mest hem och bara vila skallen. Skulle egentligen upp till stallet och rida men jag klarade inte av det. Så det fick bli soffan resten av kvällen.

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 september 2009 22:30

Patricia sov över hos Emma inatt och när hon hade vaknat så körde hon upp till stallet för att rida Seline.

Jag körde upp med bilen för det blåste så mycket och regnade så jag orkade inte cykla.

Jag fixade marktjänsten och Patricia red under tiden.

Patricia och Seline joinup  

Hon körde hem och stack vidare till Anton.

Moa är lite förkyld så hon har tagit det ganska så lugnt för att inte bli sämre. Ska ju på läger i början av nästa vecka.

På eftermiddagen så var vi bjudna på mat hos mormor och morfar. Det blev en trerätters.... och det var sååå gott. Och gissa hur mätta vi var när vi rullade ut därifrån.

Körde inom maxi på vägen hem för att fylla på sockerbehovet ;), ja ja vi handlade lite viktiga saker också förstås. Rätt gott med frukost på morgonen =)

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 september 2009 22:35

Som det har blåst precis hela dagen. Regnat lite mellan varven, men blåsten har varit absolut värst. Och så fullmåne på det!!! Jag mår alltid lite märkligt när det är fullmåne. Blir lite yr i huvudet och vimsig, tappar saker och slår mig överallt. Allmänt fumlig alltså!

Patricia var hos tandläkare på Råå på morgonen och hon fick sitta och vänta för deras datorer fungerade inte. Så hon fick vänta mer än 30 minuter. Hon fick besked om att hon hade början till ett hål.


Skulle få jättemycket gjort på jobb idag var tanken, men så blev det inte. Jag har gjort en hel del, men inte de där stora sakerna som jag planerat. Det blev bara rörigt och knasigt allt jag gjorde. Och så upptäckte vi ett fel bland fakturorna som kanske gör att jag måste kreditera massor med arbetsordrar, jippi!!! Så blir det när man lyssnat på andra hur man ska göra och inte går efter eget huvud. Väldigt irriterande. Nu väntar jag bara besked från ekonomi hur vi ska lösa problemet. Men jag orkade inte ta i det idag utan det får vänta till måndag. Har skickat över alla uppgifterna till henne så hon är beredd till på måndag när jag ringer henne.

Johan och ca 15 till stack iväg och skulle spela GOLF!!! Vi har fått för andra året i rad nu, 750 kr per person som vi ska göra något skoj med. De kallas för KulTur-pengar. Sen på kvällen skulle de till Harrys och käka.


Jag körde hem och Moa var hemma och var trött. Hon hade sprungit skoljoggen och idag kom de in som nummer 4 av 13 tjejer. Sprang 6 km på 41 minuter mot 45 minuter förra.

Hon är förkyld, "däbbt i däsan", så hon hade somnat en stund när hon kom hem från skolan.

Jag och Moa beställde varsin kebab från pizzerian. Patricia och Anton hade precis ätit toast hemma hos Anton, så de orkade inte äta mer.

De kom hit en stund, sen körde Anton till Anton II och Patricia satt sig och pluggade lite engelska innan hon skulle köra upp till månsgård för att hämta Liza och möta upp Felle. De skulle ha tjejträff hos Emma ikväll.

Jag körde upp till stallet och Moa stack hem till Rebecca. De var ute en stund, men vädret är ju inte direkt kul.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards