En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 maj 2009 23:03

Moa hade bestämt med Mimmi och Gon att de skulle till stan och röja. Moa är ju genomförkyld, men detta ville hon ändå.

Johan körde henne hem till Gon, och mig till stallet. Hade tänkt cykla till stallet, men det blåste något så fruktansvärt mycket så jag kände inte alls för det. Men vi tog med cykeln om i fall jag fick för mig att cykla hem efter jag ridit.

Johan körde under tiden och letade efter ny gräsklippare. Den andra la av för några dagar sen.

Han hittade en som går på el och den ska sväva fram.

Efter att jag ridit i 1½ timme så tog jag cykeln och gav mig av hemåt. Kändes som värsta motståndet, men jag tog mig ändå hem på 30 minuter, brukar ta ca 25-28 minuter så skillnaden var ju inte jättestor.

När jag kom hem så satt Johan ihop den nya gräsklipparen och gick ut och testade den. Den fungerade bra och "svävade" fram. Lite trögt, men den är i alla fall lättare än en handjagare =).

Moa skulle ha tjejkväll och hade bjudit hit Gon och Alice. De skulle se filma och gära egna pannkakor.

Vi kände oss ivägen så vi körde in på bio och såg Män som hatar kvinnor. Den var riktigt bra!!

Patricia blev också utslängd från sitt rum eftersom de små ville sova i hennes säng. De kan ju ligga på bredden istället =)

Filmen slutade vid 23.30 och vi körde hem och då hade Moa och de andra inte sett färdigt på filmen än, men den var nästan klar. De gick in och började kolla på datan så de hade inte somnat förens kl 1!!

Patricia och Anton var med Anton i Gantofta på kvällen och hade bara kört rundor på dagen.

Patricia berättade att kvällen innan så hade hon och Anton kört varsin moppe från Anton i Gantofta. Anton först och Patricia efter och efter dem hade de kört en bil utan ljus tät bakom Patricia. Den följde efter dem hela vägen hem till Rydebäck och när de hade kört in på en cykelväg så kom den från ett annat håll och kom körandes i allén. SÅ LÄSKIGT!!! De vet inte vem som körde och kunde inte se reg.nr på bilen heller. Jag är väldigt tacksam för att Patricia inte körde själv. Vad är det för idiot som håller på så????

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards