En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 29 maj 2009 23:24

Johan mådde så pass bra idag så han ville prova jobba. Vi körde och lämnade Moa hos Gon på morgonen.

Johan hann inte mer än till jobb innan han fick jouren. Ska ha den fram till söndag förmiddag. Han som egentligen skulle ha den är sjuk eller nåt!

Har varit en seg dag på jobb idag, precis som alltid när jag avslutat alla arbetsordrar och godkänt dem inför faktureringen. Precis som att luften går ur en på nåt sätt.

Johan körde hem med jourbilen för att sen köra ner till Lund till Mediamarkt för att köpa ny kamera, Pentax K20D.

Jag jobbade lite längre för vid 15.40 fick jag ny fart plötsligt och ville bara bli färdig... så dumt istället för att gå hem liksom.

Körde hem och bytte om, och körde faktiskt bil till stallet idag, fast att blåsten hade lugnat sig på kvällen. Men jag var så fredags seg så jag orkade inte.

Red ut en runda och det var så skönt väder, vinden hade lugnat sig betydligt och solen värmde på rejält.

På vägen hem från stallet körde jag och hämtade Moa som var hos Gon.

När vi kom hem så var Linn, Björn och småtjejerna här och grillade. Jag syndade och åt faktistk lite kött och potatissallad. Det var SÅ GÖTT!

Kunde till och med sitta ut och äta, men vid 22-tiden då började det kyla på.

Imorgon är det Sibirien som gäller på förmiddagen och köra till Bjäre och lämna mammas medicin. De "campar" där i helgen och eftersom vi ändå ska på det hållet så går det ju bra.

Var inne och läste en blogg som en tjej från stallet har. De har får- och hunduppfödning. De har ca 30 får på bete ute på väla och ikväll så är det några idioter som har släppt lös 4 st kamphundar i hagen och som har bitit ihjäl en tacka samt att de saknar 1-2 st lamm. Vad är det för IDIOTER!!!! Hoppas att de får fatt i dem och att de får avliva sina hundar, för nu är det kört, nu har de fått smak på blod och vill bara ha mer. Det är så fruktansvärt hemskt hur människan är funtad och bara kan få för sig att släppa sina hundar bland fåren. Jag blev så arg när jag läste detta. HD har varit och intervjuat Marie och kvällsposten skulle också komma till henne...

Hennes hemsida är www.vallgaren.se och där finns länk till hennes blogg.


Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 29 maj 2009 12:58

Grattis på Din födelsedag Barbro!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards