En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 24 maj 2009 22:20

Vi hade bestämt att vi skulle åka till Ribban och kolla fälttävlan idag om det inte var för dåligt väder. När vi körde hemifrån så var det lite grått, men inte farligt. Det var ändå varmt och skönt så vi rullade iväg.

Patricia, Anton, Moa, Johan och jag körde ner. Det var fler som ville med men som tyvärr inte kunde ordna bil och så, så det blev bara vi.

Anton har aldrig varit med tidigare och fick stå ut en heldag med oss. Det är rätt mysigt att gå runt och kolla på fälttävlan och inne bland mässtälten.

Messade lillsyrran Ida för vi hade sagt att vi kanske skulle gå en runda tillsammans och kanske även hälsa på dem. Vi har ju inte varit och sett deras nya lägenhet, men henne fick jag inte tag på så det får väl bli en annan gång istället.

Det var inte många startande i fälttävlan tyvärr... Max 30 st tror jag och det gick ju rätt snabbt.

Vi fotade rätt mycket, eller i alla fall Johan. Hans bilder har jag inte lagt in på min data så ni får nöja er med mina och Patricias foton.

Detta hindret stod vi och kollade från andra hållet först och tyckte det såg högt ut, men sen när vi gick runt det och såg hur brett det var också, då blev man riktigt imponerad

 Leksand är tydligen med och sponsrar det mesta när det gäller hästtävlingar nu. De hade 3 st hinder som verkade lite kluriga för det var många som fick avbryta tävlingen där.

Populäraste stället är ju förstås vattenhindrena, man hoppas ju... ja lite i alla fall att någon ska få bada, men dock inte skada sig naturligtvis

 


 

Mitt på dagen mulnade det på rejält och började droppa först lite grann och sen ökade det på lite. Då gick vi till bilen och åt vår medhavda matsäck, som bestod av pastasallad och lite fikabröd. Där satt vi medans det stod som spö i backen. Efter en stund lugnade det ner sig och Johan skulle springa bort till Maxi och köpa något paraply. När han kom dit så hade de regnskydd, sånt man bara drar över huvudet. Så han köpte 5 st såna istället. Vi blev sååå vackar i dessa =)

Så det blev en liten runda till på fältet. Kollade även hoppning för de som gick vidare från terrängen, vilket bara var 10 st.

Körde hem och ju närmare helsingborg vi kom ju finare väder var det så klart!!

Jag tog cykeln och cyklade upp till stallet, idag var det rätt trögt att cykla, kan ju bero på att man har gått hela dagen och även att mina muskler inte har fått vila. Jag har cyklat och ridit rätt mycket den sista veckan.

Det blev bara en snabbrunda i stallet. Hade tänkt att Seline skulle få vila eftersom hon också har gått rätt hårt den sista veckan.

När jag precis skulle cykla hem så ringde mamma och sa att de ville komma och hälsa på. Så jag skyndade mig att cykla för att hinna hem innan de kom.

Och det gjorde jag, dock inte med så mycket marginal=9

De hade frallebullar och pålägg med sig och det var ju såå gott. Har inte ätit bröd på 2 veckor, så jag syndade med en halv bulle, aja baja... Men gott var det. Tack så mycket!!! Var kul att träffa dem också för det var väldigt länge sen, IGEN!! Förstår inte var tiden tar vägen :-s

Johan började gräva hål för plintarna som ska ner för väggen på framsidan. Det blev ett hål för sen var det ju fika som gällde.

När de kört hem hände det inte mycket mer, var så trött så det blev sängen lite tidigare än vanligt, men inte mycket tidigare.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards