En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 juli 2009 09:45

Linn och småkusinerna kom hit på förmiddagen och vi stack ner till stranden och badade en stund. Idag lyckades vi övertala både Cornelia att vara utan blöja och bada och sen doppade även Michaela sig när hon såg att lillsyrran kunde. Jag och Michaela körde båten så det stänkte om henne, sen var det inte inga problem att doppa sig =). Hon var jätteduktig!!

Moa var med en stund, men sen skulle hon med tjejgänget till stan och fika, myspysare!!

När de fikat vid Maria kyrkan så gick de till Gröningen för att käka glass, sen gick de från Gröningen till Miatorp på 45 minuter. Det är en rätt så bra bit, men de knatade på som bara den. Duktigt!


Naemi kom hit och skulle vara med Patricia, men mitt på dagen skulle hon hem och passa sin hund en stund... så Patricia kom ner till oss på stranden en stund. Sen hade jag lovat bort mig till Kicki och Olof. Jag och Kicki skulle först rida ut en stund, sen skulle Seline vara sällskap till Magina medans hon skoddes. Så det blev en lång eftermiddag i stallet.

När jag lämnat Seline i hagen igen så cyklade jag hem och då var ungdomarna (Moa, Naemi och Henke) i full gång att bada. Patricia  vill inte bada när det stänker för mycket med tanke på hennes gips.

Sen var det kortspel för hela slanten.. De spelar kort både på längden och tvären =)

Jag och Johan målade den nya delen av förrådet och brädorna som vi ska göra kaninbur av, på kvällen.

Naemi stannade kvar och sov över hos Patricia.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards