En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 22 juli 2009 22:19

Då har det redan gått ytterliggare ett år sedan jag fyllde år förra gången. Och visst är det märkligt att jag varje år, fyller 28 år?!=) Enligt Moa i alla fall!! (väluppfostrad unge!!)

Fast idag har jag blivit grattade av alla olika kompisar på 24-års dagen, på 25-årsdagen och på 28+-års dagen. Som ni förstår så har jag väldigt snälla kompisar ; ).

Dagen började med frukost och sång på sängen, även lilla cookie och Pysen var med och grattade : )

Sen var det stryka undan den sista tvätten, dammsuga och röja det sista som vi inte fixade igår.

Jag och Johan körde upp till Seline och kollade så att hon stod på alla 4 ben och vilken tur jag har, det gjorde hon.

Till Maxi för att handla mat och fika till kvällen. Efter mycket fram och tillbaka så blev det kycklingspett, grönsallad och varma baugetter med olika pålägg. Att det är svårt att handla rätt nu när vi har en som inte tål mjölkprodukter och en som inte får äta nåra stenfrukter. Och jag lovar att detta finns i allt som är mat... nävars men det känns så. För hittar man nåt som är mjölkfritt så är det nötter i det eller tvärtom. Hur kan det bara vara så. Men till slut så hittade vi nog allt rätt, tog dock rätt mycket längre tid att handla. Sen köpte vi kanelbullar och småkakor (ej hembakat, har ju semester!!) till fikat efter maten.

Klockan fem började gästerna dyka upp. Det blev lite käk och fika. Alla utom de som är utomlands och gottar sig =) kom och hälsade på.

Fick saker som jag önskat mig, lukte gott, fotlänk, diverse salvor för trötta fötter, presentkort och pengar. TACK SÅ MYCKET ALLA!

Småtjejerna inklusive Moa badade en liten stund i poolen, alla kom upp och var genomfrusna, skakade och var helt blå om läpparna, men med stora leende.

När alla kört hem kom Jeppe och hämtade Patricia, de skulle först till P´s Anton, sen till Anton i gantofta för att kolla Jeppes moppe. Vilket måste vara väldigt spännande för Patricia??!! ; )

Vi andra satt och tog det lugnt i soffan efter att vi ställt iordning hela huset. Vi har ju som sagt va rätt trångt så man måste möblera om när vi blir så många. Men det är det värt, kul att alla vill komma och gratta en som är lite äldre en 28+ ; )).

Började dagen med att gå upp och köpa bullar på kondiset, inom biblan för att låna böcker om kaniner. Fanns nästan inga böcker gällande djur och allra minst om kaniner, typ inga alls!!!

Johan röjde på framsidan, klippte gräs och kastade massor med skräp. Körde till tippen och slängde brädor och färgburkar bl a.

Moa städade sitt rum och Patricia började med sitt efter att kaninen fått ordning i sin bur.

Jag högtryckstvättade baksidan så långa jag hann, innan jag var tvungen att duscha. Vi var bjudna hem till syrran som fyller år idag.

Vi och Patrik, Åsa och Rebecka firade henne. Mamma och pappa är på tur utomlands, och det är även Ida och P-T.

Linn fick 2 st emotion plus till sitt wii spel. ska tydligen göra att det blir betydligt känsligare när man spelar. Säkert bra för de som vet. (Jag har verkligen noll koll).

Vi käkade hamburgare och kladdkaka så det stod ut genom öronen, puh!! Men det var väldigt gott!

Hem och fortsatt röja lite, tvättade och plockade undan det som vi inte hann med innan idag.

Så syndade vi med lite marabou choklad på kvällen och vad händer när man äter mjuk choklad.... jo en plomb lossnar.... hallå!!! hur lyckas man?? Så nu är det ett besök hos tandläkaren som gäller. Så var det med den semestern eller? Undra vad det ska kosta???!

Vi vill gärna kunna åka på semester ett par dagar i alla fall, men det får väl lösa sig på nåt vänster. Man ska alltså inte synda, för det straffar sig direkt!

Hoppas din dag har varit bra!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards