En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 2 januari 2010 22:08

Vaknade 5.40 av att moa väckte oss och sa att hon hade ont i magen och mådde illa. Så det var in på toaletten, men inget hände.   

Fram med spann och så gick vi och la oss en stund igen. Sov till och från hela morgonen.

Moa gick till slut in och la sig i sin egen säng och somnade om och vi var rätt så sega på förmiddagen.


Moa hade ont i huvudet och magen nästan hela dagen, mådde illa när hon ätit, det lilla hon fick i sig.


Johan körde mig till stallet och körde själv till fastmårup och fotade.


Att isen kan forma sig så efter gräset...


 


Moa mådde inte så bra så Johan åkte hem till henne. Hon ville väl att någon skulle vara hemma hos henne om i fall att.


Patricia och Anton var hemma hos Anton och hade tänkt köra moppe till väla, men det var -4 grader och blåst så de hoppade över det.


Johan hämtade mig nere i vallåkra. Jag började gå när jag var klar i stallet och hann ner till Mina.


Körde till Maxi och köpte blåbärssoppor och annat till Moa för att få henne att äta lite igen.


När vi kom hem så körde Johan, Patricia och Anton till väla för att kolla fåtölj och mobiltelefon till Patricia.

Under tiden så gjorde jag mat till Moa, men hon var inte sugen när maten kom på bordet. Åt lite lite lite, men man vet ju själv hur sugen man är på mat när man mår dåligt.

Vi satt och softa en stund i soffan. Sen städade jag toaletterna och började tvätta så att det ska vara klart till man börjar jobba på måndag.


Käkade mat när de kom hem och sen tog vi det lugnt.


Anton berättade att han mådde illa igårkväll och hade ont i sidan precis så som Moa klagat på idag. De tycker att det känns som att de har sträckt ena sidan.


Jag och Johan gick ut och gick ca 40 minuter på kvällen. Det var -8 grader, men vi gick oss väldigt varma så det märktes inte att det var kallt efter ett tag.


Moa åt en rostad macka på kvällen och har väl druckit 5 glas blåbärssoppa. Så nu börjar hon må bättre.   Hoppas att vi får sova i natt.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards