En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 15 januari 2010 21:34

Hur trött som helst och värst är att veta att Johan är ledig och Patricia och Anton blir hemma eftersom Patricia inte blivit bra än och Anton har börjat må dåligt.

Väckte Moa innan Johan körde mig till jobb. Hon ringde när jag nästan precis kommit till jobb och sa att hon hade jätteont i halsen, men hade ingen feber. Men hon vägrar att vara hemma. Hon SKA till skolan så de så!!

De skulle ha bipp-test (tror jag det heter) idag och hon ville vara med på det fast att hon hade ont i halsen.

Bipp-test innebär ett uthållighetsprov som det gör på idrotten. De gör det 1 gång om året från 6;an och upp till 9:an. Fast i 6;an så gör det testet 2 ggr för att de skulle lära sig hur man gör.


Johan städade och tvättade och det är väldigt skönt när man kommer hem och det är klart. Städhjälp en dag i veckan hade varit rätt skönt faktiskt.


Patricia och Anton hade varit här nästan hela dagen, gick hem till Anton på seneftermiddag för att kolla film och sen gå till pizzerian och käka. Senare på kvällen var de hos Anton igen för att kolla mer film.


Moa följde med Gon hem efter skolan. De var rätt slut efter testet innan idag.


Johan hämtade mig, hem och bytte om. Till stallet för att fostra hästar att gå ordentligt in i stallet.

Under tiden var Johan och handlade på city, hämtade mig och sen körde vi och hämtade Moa hos Gon.

Sen blev det pizza i miatorp, hem och käka.


Och idag har jag syndat.... illa!!! åt massor med godis på kvällen. Första godiset sen nyår. Väldigt onödigt, men tyvärr gott!! Dumheter!!!

Ja ja får väl snart börja träna, så jag blir av med eländet. Men så länge man går och mår så där, orkar man ju inte träna.


Just nu känner jag att jag hinner med mitt jobb igen. Känslan är underbar! Det är bara att glida på den vågen så länge det går, för rätt vad det är så vänder det igen.


Pratade med min gamla saknade arbetskamrat.... för bövelen ge henne ett jobb....!!!!! Det är så orättvist, visa vill inget annat än gå hem med pension, men får inte och andra vill jobba, men det finns inga jobb!!! Hallå!!!! Är det rätt???????????


Ska gå och lägga mig tidigare idag för imorgon ska vi upp skapligt tidigt för att köra till ridhus och rida Seline så hon får bli av med en del energi.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards