En vanlig dag hos oss...

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Äntligen jobb.... eller nja...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 4 januari 2010 22:18

vaknade vid 5 av att Moa hostade massor. Hon har en envis torrhosta som inte vill ge med sig. Och Johan som snarkar, alltså lyckades de väcka mig tillräckligt mycket för att jag inte skulle kunna somna om igen.

Johan har sen nyårsdagen haft rassel i luftrören och rösten går upp och ner. Låter som har är jätte förkyld, men jag tror mest det sitter i luftrören.


Nåja då var det "äntligen" dags att börja jobba igen och jag visste ju hur högt tempo det skulle bli, så det tog emot lite.

Var full fart hela dagen, gjorde allt och inget. Det var inte många som jobbade och det är rätt så skönt. Till och med telefonen var rätt så snäll faktiskt.


Under förmiddagen började det snöa massor och det la sig till och med på marken lite. Snöade kanske i 30-45 minuter i mängder och sen lugnade det sig och det bara flög runt.


Johan körde hem vid 16 tiden och hämtade Moa för de skulle köra till väla och köpa en ny telefon till henne också. Men de hade inga kvar så det blev telia i stan istället.

Hon köpte en Nokia 5800, touch naturligtvis

När de vara klara så hämtade de mig, så jag lämnade jobb vid 18.45, rätt trött kan man ju säga.

Hem och bytte om snabbt som ögat och upp till stallet. Vågade inte sätta mig ner med risk att jag skulle somna.


Eftersom det snöat idag och det frös på under kvällen igen så vågade jag inte rida, med risk för halka. Så det blev bara stalltjänst idag.


Patricia och Anton har nog inte gjort så mycket idag verkar det som.

När jag kom hem från stallet så körde jag Moa till Miche, de hade varit tidigare på dagen också.

Väl innanför dörren så luktade det bio!!! Patricia och Anton hade poppat poppisar och satt och kollade film på Patricias rum.


Mormor och morfar kom och lämnade en tunika och mössa till mig som de köpt på ullared. Det tackar jag för!!


Nu ska jag ge hostdämpande till Moa och sen gå och lägga mig. Förhoppningsvis så sover jag bättre i natt.


Sov gott!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 1 november 2012 21:49

Idag träffade vi de nya ägarna till vårt gamla hus i Rydebäck o fick lämnat över nycklarna. Känns otroligt skönt! Nu kan vi äntligen lägga fokus på vårt nya:)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 13 augusti 2012 06:27

Moa hoppade Belino på en pay and ride i Viarp. idag hoppade de en hel bana på 70 cm o gjorde det riktigt bra =)...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 12 augusti 2012 17:01

Årliga Lisebergsturen... härligt väder o då måste man åka en runda m kållerado =D...

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 16:29

Då var kontraktet skrivet på gården!!!! Så himla gött!! Efter träffen hos mäklaren så körde vi till gården o kollade lite på vilka saker som säljaren skulle lämna kvar eller slänga. Ja det känns så bra att vi ÄNTLIGEN ska flytta till gård....

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 5 augusti 2012 14:57

Då gav vi oss av hemåt, vi gick först in på tändsticksmuseet, sen radiomuseet o när vi var klara i jönköping så körde vi till Grimeton vid varberg. Gick en guidad tur där. Som sista stopp körde vi inom ullared!! Hann inte gå så länge där eftersom Mo...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards