En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 8 juli 2010 23:00

Då var värmen tillbaka igen... Igår förmiddag var det rätt så svalt, men det blev varmare på eftermiddagen och kvällen.

Men idag känns det tydligt att det kommer att bli varmare några dagar, vilket de även har lovat.

Man rör sig inte för fort när man är utomhus om man säger så. Inne på kontoret är det okej för där jag och mina kollegor sitter har vi kyla och det är tacksamt när man jobbar i den här värmen.


Patricia och 8 st andra tjejer har åkt till Falsterbo och kommer hem på lördag någon gång. De ska tälta på campingen i närheten av tävlingarna.


Efter fikat så tog jag min bärbara och gick ner till verkstäderna för att sitta hos dem ett tag och hjälpa dem som ville ha hjälp med sina arbetsorder.

Och tiden gick oförskämt fort fram till middag, så det blev någon timme efter middagen också. Kändes faktiskt bra att få sitta där och bara finnas. Jag slapp rätt många telefonsamtal från killarna, för nu fanns jag plötsligt i verkligheten =)


Johan gick av jouren, vilket gör att det känns som fredag även för mig. Han är ju alltid ledig fredagen efter jouravlämning.


Moa hade tagit det lugnt hela dagen, städade förstås lite när vi kom hem, putsade speglar och bord och fixat diskbänk och diskmaskin. Hon är sååå duktig!


Hem och käkade lite med Moa, sen kör hon och jag upp till stallet. Jag hade lovat att hjälpa henne med Belino en stund.

När vi kom dit som kom Malte farandes i sin nya snygga flytväst. Stod och snacka med Frida ett tag och så fick vi se de helt underbart söta valpisarna.

Tur att man inte ska ha hund för annars hade vi köpt allihopa


Se och njut

       

Min och Moas favorit.... Hon är såååå söt! Och hon somnade även hos Moa ett tag.


   


Och snygge Malte som har fått en ny COOOL bil... "Mamma kom köra cooool bil"

  


När vi tjatat bort Fridas tid (hon var seriös och jobbade i trädgården), så gick Moa och hämtade Belino.

Hon gick och sprang en stund med honom på ridbanan, sen gick vi in och satt på honom ett schabrak och tömkörningsgjord. Vi provade att longera honom och i vänster varv gick det superbra, men höger var svårt =)

Men till slut så gick även det och Moa klarade av att göra det helt sjävl till slut.

Björn kom med Mafiozo och behövde lite bakhjälp. Jag försökte förklara, men det är så svårt när man inte vet hur Mafiozo är riden. Björn "tvingade" mig upp på Mafiozo för att se om jag kunde backa honom rakt bak och sen backa i båge. Hur snabb var den här hästen när man skulle backa då???? Gick i 190!!!

Väldigt lättriden och lyhörd för vad man ville. Kul!

Sen hoppade Björn upp igen och testade på nytt och nu gick det riktigt bra!


När vi var klara med Belino, borstade och fixade av Moa, så körde vi hem och slappade liten stund innan sängen kallade i högan sky!

Anton kom hit och sov på natten.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards