En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 23 juli 2010 16:30

Idag gratulerar vi Eva som fyller år!!! hipp hipp hurra!!


Oj vad man kan sova då... vaknade lite innan kl 10 och var tvungen att gå upp om jag överhuvudtaget skulle kunna ta mig ur sängen. Kroppen är inte van vid att ligga i sängen så många timmar =)


Idag så ÄNTLIGEN!!!! kom ALLA julsaker upp på vinden, ja jag vet det är inte klokt, det ska ju snart ner igen, men en stund kan de ju få tillbringa tiden där uppe. Bara det att vi har inte fått till det riktigt, jag har ju haft rätt ont i mina armbågar (tennisarmbågar, och jag som inte ens spelar tennis ;D ) så jag har inte kunnat lyfta upp saker ovanför huvudet under en väldigt lång tid. Men nu känns det lite bättre så nu gick det bra.


När allt som skulle upp på vinden, det var dock inte bara julsaker, även kläder och sånt som tjejerna inte vill ha kvar på sina rum, så började jag röja i grovköket. Och jädrar vad det ändrade utseende när allt skit kom bort =)


Johan stack iväg och skulle laga ett sommardäck, men det visade sig vara för trasigt så det blev till att köra hem och hämtar fälgar och in igen och skaffa nya... Vi har ju kört på våra "vinterdäck" för att knäcka dem helt innan vi bytte till sommardäck och nu är de helt körda så det var dags.


När han kom hem så körde vi till sommarhagen och jag red ut en kort runda, medans Johan stack ner till Mölledammarna och fotade.

Hem i full fart, duscha och iväg till föräldrarna för att grilla.

Johan hade fått i uppdrag att kolla varför deras tvättmaskin inte ville längre. Och han skruvade och meckade, men lyckades inte. Fick ta med kretskort (tror jag det var) hem för att löda och se vad som var fel.

Gott som bara den var det med grillat i alla fall, TACK så  mycket!


Moa och Miche var hela dagen hemma hos Miche, men de följde med oss till föräldrarna och grillade i alla fall.


Patricia och Anton var en stund på väla för att byta ut Antons trasiga undervattenskamera.

Sen var det kompishäng för resten.


Vi körde till 1;a sommarhagen och fyllde på vatten i dammen och fiskade upp de döda fiskarna så de inte ligger och ruttnar i vattnet.


Det var minsann inte varmt på kvällen, bara 17 grader och då är det kallt om man jämför mot kvällen för någon dag sedan, då vi hade 28 grader =/

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards