En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 22 juli 2010

Vaknade av skönsång      och frukost på sängen. Det skulle man utan tvekan klara av oftare ; D

Och jag som inte har önskat mig någonting fick en ny bärbar data. Familjen var tydligen trötta på höra mina suckar när min andra bara hänger sig och segar så fort man ska göra nåt. Så nu har jag en som går som tåget     .

Och så fick jag 2 böcker av Anton, och det var väldigt passande eftersom mina böcker håller på att ta slut och semestern har ju bara börjat =)


Förmiddagen inleddes med lite grå himmel, men ändå väldigt varmt!


Vi käkade frukost tillsammans (alltså frukost 2 ggr den här morgonen), sen gjorde vi oss i ordning för att köra iväg till Skäralid och kopparhatten.


Vi började med att grilla korv och sen gick vi nästan i 2 timmar runt dammarna/sjöarna. Sen var det den välförtjänta glassen innan vi tog bilen upp till kopparhatten för att kolla utsikten.

    

        Vatten från källa....

  

Full fart till Bårslöv för att lämna Patricia hos Anton, Moa skulle fortsätta vara med Miche.

Jag och Johan körde till stallet och hämtade släpet. Bråttom för att hinna till väla innan kl 20 för att hjälpa mamma och pappa att ta hem en ny kyl och frys.


Tillbaka och lämnade släpet i stallet. Körde till gamla sommarbetet för att mata fiskarna och katten.

När jag skulle låsa och fixa det sista med katten så gick Johan bort och skulle kolla dammen med de stora fiskarna. Han kom tillbaka och säger

 - det finns inte några fiskar 

- klart det finns fiskar där. Man ser dem inte pga alla alger.

-Jo men det är inget vatten i dammen...

- vadå inget vatten i dammen.

- den är tom.

- äh sluta!!!

-fiskarna ligger bara och flyter

- VAAAAAA!!

Jo då så att så var det.... slangen till pumpen hade släppt och matat ut vattnet över hela gräsmattan. Kul när man hjälper någon att ta hand om deras när de inte är hemma!

Så det var bara att försöka få tag på dem, men lyckades inte!! Ja ja vi kan inte göra mycket åt det hela.

Hemma igen vid 22-tiden och då var det relax som gällde.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards