En vanlig dag hos oss...

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Johan, Gisela, Patricia, Moa - 10 mars 2009 21:57

Det var ju väldans vad det är svårt att komma upp på morgonen!!

Har sovit så grymt dåligt i natt för jag har haft så ont i mitt knä. Har inte kunnat sträcka ut benet eller böja det för mycket.

Igår så skulle vi flytta en ensilagebal och jag satt på en bal och skulle trycka ifrån med benen.... det var det sämsta jag kunde göra, men när man är mitt upp i det så tänker man inte.

Moa har fortfarande ont i halsen, men idag skulle de på studiebesök på Vattenverket och Örbyverket och gå längs råån och då kan man ju inte vara hemma. Det hade varit jättekul, men luktat väldigt illa på vattenverket, ja fyyy för!!!

Hämtade henne i Miatorp på vägen hem. Hem och käka och sen åkte jag och Moa till stallet där vi träffade Malin och Nellie. Moa och Nellie trivs väldigt bra ihop. De hade planerat att de skulle rida tillsammans idag och det gjorde. Gick jättebra! Moa har ju ont i halsen så hon orkar väl inte riktigt göra så mycket som hon vill.


Något jag är tacksam för:

Moa berättade något för mig i stallet idag som jag tyckte kändes så härligt. De hade nationella prov i svenska igår och då skulle de skriva en uppsats om en person som betyder väldigt mycket för dem. Och hon hade skrivit om sin älskade storasyster. Hon tycker så mycket om henne och är så glad att hon har henne, för hon ställer alltid upp för Moa bl a. Jag blir rörd och tycker att det känns så himla skönt att veta.


När vi kom hem så hade Johan börjat sätta upp gardinerna. Det blir väldigt bra tycker vi.

Bildbevis kommer när allt är klart och det är ljust så att man kan se nåt...


Nu är det sängdags, för imorgon ska Moa lämnas kl 7.15 hemma hos Gun, för att de ska kunna gå till skolan tillsammans. Vilka ideér, men ja ja, bättre det än att de inte vill till skolan alls. Och om jag får välja så är det inte speciellt svårt.

Natti, natti!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tyck till


Ovido - Quiz & Flashcards